اخبار بین الملل

شارژ کیف پول‌های یوان دیجیتال با ویزا، مسترکارت و پول نقد در چین

چین به کاربران خارجی یوان دیجیتال خود اجازه می‌دهد تا کیف پول‌های E-CNY خود را از قبل شارژ کنند.

 

چین در تلاش جدید خود برای جذاب‌تر کردن یوان دیجیتال برای گردشگرها، قابلیت «شارژ قبل از استفاده» را به سیستم ارز دیجیتال خود اضافه کرده است. این قابلیت به بازدیدکنندگان خارجی امکان می‌دهد تا از طریق شبکه‌های پرداخت جهانی ویزا و مسترکارت، کیف پول یوان دیجیتال را شارژ کنند.

چین به کاربران خارجی یوان دیجیتال خود اجازه می‌دهد تا کیف پول‌های E-CNY خود را از قبل شارژ کنند

اپراتورهای پلتفرم ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC) خدمات پرداخت خود را ارتقا دادهاند تا فرآیند خرج کردن یوان دیجیتال (e-CNY) را برای اتباع خارجی که از این کشور بازدید می‌کنند، کاربر پسندتر کنند. 

قابلیت جدید «شارژ قبل از استفاده» در اپلیکیشن یوان دیجیتال به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا کیف پول داخلی e-CNY را با استفاده از خدمات آنلاین شبکه‌های پرداخت جهانی پیشرو ویزا و مسترکارت شارژ کنند.

گردشگران خارجی همچنین می‌توانند کیف پول ارز دیجیتال چین را با واریز پول نقد در یک دفتر بانکی شارژ کنند. در پایان اقامت، آنها می‌توانند موجودی باقی‌مانده را به کارت بانکی خارج از کشور یا حسابی که در ابتدا استفاده کرده‌اند، برگردانند.

از آنجایی که پرداخت‌های موبایلی در چین نسبت به سایر مناطق بیشتر شده است، گزینه جدید تجربه بهتری را در طول سفر به گردشگران خارجی ارائه می‌دهد. این درحالیست که پیش از این نمی‌توانستند کیف پول الکترونیکی CNY خود را از قبل شارژ کنند.

این تغییر به کاربران خارجی دسترسی برابر به روش‌های پرداخت راحت‌تر مانند گزینه «پرداخت سریع» را فراهم می‌کند. همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد e-CNY خود را هم در فروشگاه‌های فیزیکی که ارز دیجیتال را می‌پذیرند و هم در پلتفرم‌های آنلاینی مانند اپلیکیشن حمل‌و‌نقل Didi، ارائه‌دهنده خدمات غذاخوری Meituan، پورتال مسافرتی Ctrip و تجارت الکترونیک JD مصرف کنند.

به گفته Dong Ximiao، محقق ارشد در Merchants Union Consumer Finance، این ارتقا محیط پرداخت راحت‌تری را برای افرادی که از چین بازدید می‌کنند ایجاد می‌کند. ژو مائوهوا، تحلیلگر بانک اوربرایت چین معتقد است که این امر حضور یوآن دیجیتال را در تراکنش‌های فرامرزی افزایش می‌دهد. بدیهیست که این حرکت CBDC چین را در سطح بین‌المللی ارتقا خواهد داد.

چین از سال ۲۰۱۴ نسخه دیجیتالی یوان را توسعه داده است و در چند سال گذشته آزمایش‌های متعددی را راه‌اندازی کرده است. در پایان ماه مه، بانک مرکزی چین اعلام کرد که تراکنش‌های e-CNY در مناطق آزمایشی به ۲۶۴ میلیون رسیده است که در مجموع ۸۳ میلیارد یوان (۱۱/۴ میلیارد دلار) ارزش دارد. تا پایان ژوئن، آنها به عدد ۱/۸ تریلیون یوان (۲۵۰ میلیارد دلار) با ۱۶/۵ میلیارد یوان دیجیتال در گردش رسیدند.

آیا فکر می‌کنید آخرین آپدیت سیستم پرداخت یوان دیجیتال، بازدیدکنندگان بیشتری را متقاعد می‌کند که از CBDC استفاده کنند؟ در بخش کامنت‌ها نظرات خود را ب ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا