اخبار بیت کوینخبر فوری

معرفی ارز دیجیتال بیتکوین اس وی (Bitcoin SV)

بیتکوین اس وی چیست و از کجا می‌توانیم BSV بخریم؟

 

ارز دیجیتال بیتکوین اس وی (Bitcoin SV) که مخفف نام بیت کوین ساتوشی ویژن (Bitcoin Satoshi Vision) است، در نتیجه یک هارد فورک از شبکه بیت کوین کش (Bitcoin Cash) ایجاد شد. این هارد فورک توسط افراد برجسته در فضای کریپتو انجام شد، از جمله کریگ رایت و کالوین ایر. بیت کوین اس‌وی به عنوان یک جایگزین برای بیت کوین معرفی شده است و هدف این ارز دیجیتال بهبود و پیشرفت آینده ارزهای دیجیتال است. 

ارز دیجیتال بیتکوین اس وی از کجا آمد؟ 

منشأ بیتکوین اس وی به یک اختلاف مهم در جامعه کریپتو بر سر اندازه بهینه بلوک برای تراکنش‌های بلاکچین برمی‌گردد. تیم توسعه‌دهنده Bitcoin SV به رهبری کریگ رایت و گروهی دیگر از توسعه‌دهندگان، بر این باور بودند که اندازه بلوک‌ها باید به ۱۳۲ مگابایت افزایش پیدا کنند. در مقابل، توسعه‌دهندگان بیت کوین کش که شامل جیهان وو و راجر ور می‌شد، بر حفظ اندازه بلوک ۳۲ مگابایت تأکید داشتند. این بحث در نهایت منجر به «جنگ هش» معروف شد.

در طول جنگ هش، نقش مؤثر جیهان وو به عنوان رئیس شرکت Bitmain، یکی از بزرگترین شرکت‌های استخراج بیت کوین، در پیروزی بیت کوین کش نقش مهمی ایفا کرد. این پیروزی باعث شد تا گروه حامی بیتکوین اس وی مسیر جداگانه‌ای را انتخاب کنند؛ در نتیجه با انجام یک هارد فورک از شبکه بیت کوین کش، بیتکوین اس وی را به وجود آوردند. شایان ذکر است که اصلی‌ترین تفاوت بین بیتکوین اس وی و بیت کوین کش در اندازه بلوک آن‌ها است. 

مسائل بحث‌برانگیز پیرامون بیتکوین اس وی

یکی از مسائل بحث‌برانگیز مرتبط با بیتکوین اس وی درباره کریگ رایت است، یکی از اعضای کلیدی تیم بیتکوین اس‌وی. رایت زمانی ادعا کرده که ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین است. با این حال، این ادعا با شک و انتقادات گسترده‌ای در جامعه کریپتو مواجه شده است. اقدامات و اظهارات رایت واکنش‌های منفی را به همراه داشته و شبهاتی درباره ادعاهای او ایجاد کرده‌است که به شکست شهرت بیتکوین اس وی منجر شد.

به دلیل بالا گرفتن چنین بحث‌هایی پیرامون کریگ رایت، ارز دیجیتال بیتکوین اس وی از لیست چندین صرافی معروف حذف شد. بایننس، یکی از بزرگترین صرافی‌های دنیا، تصمیم به حذف BSV از لیست رمزارزهای خود گرفت. صرافی‌های دیگر مانند Shapeshift و کراکن نیز با استناد به نگرانی‌ها و ابهامات مربوط به این رمزارز، BSV را از پلتفرم‌های خود حذف کردند. 

با وجود حذف شدن توسط برخی از صرافی‌ها، رمزارز بیتکوین اس وی هنوز در چندین صرافی قابل دسترسی است. از این میان، هوبی گلوبال یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین صرافی‌هایی است که BSV در آن لیست شده است. هوبی گلوبال نقدینگی بالایی دارد و تعداد تراکنش‌های بالایی را در جفت ارز BSV/USDT ثبت می‌کند؛ یعنی تعداد افراد زیاد از این صرافی BSV خریداری می‌کنند. 

مراحل خرید بیتکوین اس وی در صرافی هوبی

۱. واریز: ابتدا باید وجه مورد نیاز را به حساب هوبی خود واریز کنید. می‌توانید از تتر (USDT)، بیت کوین (BTC) یا دلار هوبی (HUSD) برای واریز استفاده کنید.

۲. تراکنش‌های اسپات: پس از انجام واریز، به بخش Spot transactions در بالای پلتفرم بروید و بر روی تب Exchange کلیک کنید. 

۳. انتخاب BSV: در بخش جدیدی که باز می‌شود، جفت ارز معاملات USDT را انتخاب کرده و سپس BSV را از فهرست دارایی‌های موجود انتخاب کنید.

۴. ثبت سفارش یا اوردر: مقدار BSV مورد نظر خود را مشخص کرده و بر روی تب «خرید BSV» کلیک کنید تا سفارش خود را در بازار ثبت کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا