اخبار بین الملل

استقبال بانک‌های چین از ارز دیجیتال بانک مرکزی

ادغام ارز دیجیتال بانک مرکزی با دفترچه تامین اجتماعی در چین

 

بانک‌های دولتی چین از تلاش برای ادغام ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور (CBDC)، یوآن دیجیتال، با دفترچه تامین اجتماعی صادر شده توسط دولت استقبال می‌کند.

اواخر ماه گذشته، وزارت منابع انسانی و تامین اجتماعی چین اعلام کرد که می‌خواهد راه‌هایی را برای «افزودن گزینه عملکرد پرداخت یوآن دیجیتال» به دفترچه تامین اجتماعی افراد اضافه کند.

از این دفترچه‌ها می توان به عنوان یک نوع کارت شناسایی در بانک‌ها و ادارات دولتی استفاده کرد.

برخی از این کارت‌ها در حال حاضر دارای قابلیت کارت هوشمند هستند.

اما بیجینگ مشتاق است کارت‌های «نسل سوم» ارتقا یافته و جدیدی را صادر کند که به شهروندان، به‌ویژه افراد مسن و کسانی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، اجازه می‌دهد با کارت‌های خود پرداخت‌های یوان دیجیتال را انجام دهند.

آمار می‌گوید مالکیت گوشی‌های هوشمند در میان جمعیت مسن و روستایی نسبتاً پایین است. بسیاری از افراد در این آمار فاقد حساب بانکی هستند.

بر اساس گزارش اکونومیک دیلی، تعدادی از بانک‌های تجاری درباره افزودن قابلیت یوآن دیجیتال به کارت‌های تامین اجتماعی جدید تحقیق کرده‌اند؛ از جمله بانک چین که یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های تجاری دولتی کشور است.

بانک‌هایی مانند بانک چین در سال ۲۰۱۸ مجوز صدور کارت‌های تامین اجتماعی با عملکرد مشابه کارت بانکی را دریافت کردند.

اما بانک چین اکنون در حال کار بر روی یک راه‌حل «نسل سوم» است که شامل صدور کارت‌هایی می‌شود که می‌توانند به عنوان کیف پول یوآن دیجیتال مورد استفاده قرار بگیرند.

لی شین، مدیر ارشد تجاری دفتر ارز دیجیتال بانک، گفت که این راه‌حل نه تنها شامل «کارت‌های فیزیکی»، بلکه «دستبند، برچسب‌های قابل حمل و موارد دیگر» نیز می‌شود.

این بانک همچنین قصد دارد سناریوهای استفاده از کارت‌های کیف پول جدید را به پرداخت‌های خرد گسترش دهد.

کارت‌ها، فوب‌ها یا «کیف پول‌های» پوشیدنی به شهروندان این امکان را می‌دهند که قبض‌های خود را بپردازند، در حمل‌ونقل عمومی از آنها استفاده کنند، صورت‌حساب‌های پزشکی را در بیمارستان‌ها تسویه کنند و حتی حقوق بازنشستگی و سایر مزایا را دریافت کنند.

بانک‌های چینی به دنبال ادغام کیف پول‌های آفلاین CBDC و کارت‌های تامین اجتماعی هستند

لی شین گفت: «یوآن دیجیتال بسیار کارآمد، راحت، پایدار، ایمن و به طور گسترده قابل استفاده است. طبیعتاً با الزامات جدید یک سیستم تأمین اجتماعی که کل جمعیت را در مناطق شهری و روستایی پوشش می‌دهد، مطابقت دارد.»

مدیر ارشد بازرگانی مدعی شد: «ادغام یوآن دیجیتال در سیستم امنیت اجتماعی مطابق با روندهای فعلی و توسعه اقتصاد دیجیتال است.»

در مطالعه‌ای که توسط شرکت بین‌المللی سرمایه چین انجام شد، محققان گفتند که انتظار دارند ارز دیجیتال بانک مرکزی چین در سه سال آینده تحت توسعه سریع قرار گیرد.

بانک‌های چینی از اواخر سال ۲۰۲۰ در حال بررسی کیف پول‌های آفلاین ارز دیجیتال بانک مرکزی سخت بوده‌اند.

قرار است مجموعه‌ای از کیف پول‌های سخت‌افزاری پوشیدنی بین ورزشکاران و حامیان بازی‌های آسیایی سپتامبر که در هانگژو، استان ژجیانگ برگزار می‌شود، توزیع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا