اخبار بیت کویناخبار قانون‌گذاری

سرنوشت بیتکوین پس از تصمیم فدرال رزرو

آیا GBTC تبدیل به ETF بعدی بیتکوین خواهد شد؟

 

علیرغم اینکه قیمت بیتکوین از ۴۰ هزار دلار عبور کرده است، برخی از سرمایه‌گذاران هنوز مطمئن نیستند که آیا ما قطعاً در دوره صعودی هستیم یا خیر. پس از یک دوره ویرانگر و نزولی ۱/۵ ساله سخت، برای فعالان بازار سخت است به راحتی باور کنند که این دوره تمام شده است. با این حال، روند صعودی  بیتکوین ممکن است با تایید ETF مستحکم شود.

تصمیم دادگاه در مورد GBTC

در ماه اوت، شرکت Grayscale برنده شکایت خود علیه فدرال رزرو شد و راه را برای سایر کاندیدهای بالقوه ETF هموار کرد. قاضی دادگاه تصمیم فدرال رزرو برای رد کردن ETF را موجه ندانست. در ایالات متحده، مشکلات حل نشده، مسائل سیاسی و مسائل مربوط به حقوق و آزادی‌ها معمولاً با چنین تصمیمات دادگاه حل می‌شوند.

این تصمیم دادگاه نقطه عطف تاریخی برای ارزهای دیجیتال بود. از آنجایی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ETFهای فیوچرز بیتکوین را در سال ۲۰۲۱ تایید کرده است، دیگر نمی‌تواند پشت بهانه‌هایی مانند گمانه‌زنی و نوسانات قیمت پنهان شود. در نتیجه فدرال رزرو ماه‌هاست که با این شرکت‌های بزرگ بحث می‌کند، پرونده ها در حال پیشروی هستند و هر روز به تایید ETF اسپات بیتکوین نزدیک‌تر می‌شویم. تصمیم دادگاه درباره GBTC دلیل اصلی فدرال رزرو برای دور شدن از رویکرد منفی خود و در نظر گرفتن  دیگر کاندیداها بود. 

رالی صعودی ارزهای دیجیتال

اگر فدرال رزرو برنامه‌های ETF را که در آینده در ژانویه دریافت می‌کند تأیید نکند، ممکن است بزرگترین شرکت‌های مدیریت دارایی جهان مانند بلک راک و دیگر غول‌های تریلیون دلاری از او شکایت کنند. سناتورها می‌گویند که فدرال رزرو باید این درخواست‌ها را تایید کند و این نگرش منفی در آینده توسط این نهاد قابل توضیح نیست.

بنابراین، فدرال رزرو در نهایت ETFهای بیتکوین را تایید خواهد کرد. با این حال، این تصمیم ممکن است خیلی زودتر از دهم ژانویه گرفته شود. شریک موسس مؤسسه ETF، نیت گراچی، در مورد این موضوع نوشت: «دادگاه Grayscale/NYSE هنوز فایل 19b-4 را برای Grayscale Bitcoin Trust مجدداً ثبت نکرده است. پرونده اولیه در اکتبر ۲۰۲۱ انجام شد. اگر پرونده هنوز «فعال» در نظر گرفته می‌شود (از آنجایی که مجدداً بایگانی نشده است)، چرا گری اسکیل نباید اولین ETF اسپات بیتکوین باشد که وارد بازار می‌شود؟ همچنین با پیروزی در دادگاه راه را برای دیگران نیز هموار می‌کند.»

علیرغم ماه‌هایی که می‌گذرد، اگر درخواست جدیدی وجود نداشته باشد، فدرال رزرو ممکن است در حال آماده‌سازی برای تأیید تبدیل GBTC از یک تراست (صندوق) به یک ETF (صندوق قابل معامله در بورس) باشد. اگر اینطور باشد، ممکن است قبل از سایر تصمیمات ETF در ۱۰ ژانویه، شاهد تایید تبدیل GBTC به ETF باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا