اخبار آلت کوین هااخبار قانون‌گذاری

افزایش قیمت توکن XRP در پی پرونده جعلی BlackRock XRP 

پرونده جعلی BlackRock باعث افزایش ناگهانی توکن XRP شد. 


افزایش قیمت توکن ریپل کوتاه مدت بود و تقریباً به قیمت اولیه خود برگشت. BlackRock نشان می‌دهد که مدیر دارایی XRP  قصد داشت یک محصول XRP قابل معامله در بورس بسازد و همین باعث افزایش ۱۲ درصدی توکن ریپل شد. 

هرچند پس از تایید جعلی بودن پرونده به سرعت قیمت XRP برگشت. این اتفاق در اواخر ۱۳ نوامبر حدود یک ساعت طول کشید زیرا کاربران توییتر پرونده‌ای را در Delaware دریافت کردند. طبق داده‌های این پرونده، BlackRock قصد داشت که برای iShares XRP، منشایی برای راه‌اندازی یک صندوق اسپات قابل معامله در بورس (ETF) ثبت کند. 

توکن XRP در عرض ۳۰ دقیقه پس از انتشار خبر بایگانی، ۱۲ درصد افزایش یافت و به ۰.۷۳ دلار رسید. هرچند بعد از تایید جعلی بودن آن توسط اریک بالچوناس، تحلیلگر ETF بلومبرگ، این توکن تمام دستاوردهای جدید خود را از دست داد. 

به گمان بالچوناس شخصی با جعل هویت مدیرعامل بلک راک، دانیل شویگر، توکن XRP را در سایت Delaware لیست کرد. دنیل لیکلر، تحلیلگر مجله بیت کوین از اولین کسانی بود که در همان ابتدا این خبر را منتشر کرد. سپس Balchunas و The Block نیز این فهرست را در پست‌هایی در پلتفرم X به اشتراک گذاشتند.

از طرفی، بلک راک پس از ثبت درخواست برای ETF بیت کوین در ۹ نوامبر نشان داد که برای گسترش سرمایه‌گذاری فراتر از بیت کوین تمایل دارد. Seyffart با توجه به فهرست جعلی گفت که ETF  بیت کوین واقعی است زیرا رسماً از طریق ارائه 19b-4 توسط نزدک به کمیسیون بورس اوراق بهادار تایید شد.     

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا