اخبار بلاک‌چین

بلاکچین می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ ده میلیارد دلار برای بازارهای مالی ذخیره کند

مهم‌ترین مزیت ارز دیجیتال پتانسیل آن برای کاهش هزینه‌هاست.

 

در میان ۳۰۰ متخصص مالی که در ۴۵ کشور مورد بررسی قرار گرفتند، ۹۷ درصد معتقدند که بلاکچین در سه سال آینده نقش مهمی در افزایش سرعت سیستم‌های پرداخت و تسهیل روند بازارهای مالی خواهد داشت.

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده است، بلاکچین این پتانسیل را دارد که تا سال ۲۰۳۰ تقریباً ۱۰ میلیارد دلار در هزینه‌های پرداخت برون مرزی موسسات و بازارهای مالی صرفه‌جویی کند.

در این گزارش که توسط شبکه پرداخت دیجیتال ریپل، با همکاری شورای پرداخت ایالات متحده (FPC) در ۲۹ ژوئیه منتشر شد، ۳۰۰ متخصص مالی در ۴۵ کشور از بخش‌های مختلف مانند فین‌تک، بانکداری، رسانه، فناوری و خرده‌فروشی مورد بررسی قرار گرفتند.

در میان شرکت‌کنندگان مورد بررسی–از تحلیلگران گرفته تا مدیران و مدیران عامل–۹۷٪ قاطعانه معتقدند که فناوری بلاک چین در سه سال آینده نقش مهمی در تسهیل سیستم‌های پرداخت سریع‌تر خواهد داشت.

علاوه بر این، بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان موافق بودند که مهم‌ترین مزیت ارز دیجیتال پتانسیل آن برای کاهش هزینه‌هاست.

در این گزارش آمده است: «در این نظرسنجی، بیش از ۵۰ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که هزینه‌های پرداخت کمتر–چه در داخل و چه در سطح بین‌المللی–مزیت اصلی ارزهای دیجیتال است.»

بر اساس این گزارش، شرکت تحلیل فین‌تک Juniper Research پیش‌بینی می‌کند که استفاده از بلاک چین در تراکنش‌های جهانی منجر به صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها برای بانک‌ها در شش سال آینده خواهد شد.

تحقیقات Juniper از این ایده پشتیبانی می‌کند و به پتانسیل بلاکچین برای افزایش قابل‌توجه پس‌انداز برای مؤسسات و بازارهای مالی که تراکنش‌های فرامرزی انجام می‌دهند اشاره می‌کند–تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۳۰ این رقم ده میلیارد دلار باشد.

با گسترش چشم‌انداز تجارت الکترونیک و کسب‌وکارها، بازارهای بین‌المللی در اولویت قرار می‌گیرند، و انتظار می‌رود که پرداخت‌های فرامرزی در سال‌های آینده رشد کنند. این گزارش بر افزایش قابل‌توجه و پیش‌بینی شده در تراکنش‌های پرداخت بین‌المللی تا سال ۲۰۳۰ تاکید می‌کند.

در این گزارش آمده است: «انتظار می‌رود جریان پرداخت‌های فرامرزی جهانی به ۱۵۶ تریلیون دلار برسد که ناشی از نرخ رشد مرکب سالانه ۵ درصد است.»

با این حال، اختلاف نظر در میان شرکت‌کنندگان در مورد زمانی که اغلب بازرگانان از پرداخت ارز دیجیتال استقبال می کنند، وجود داشت.

در حالی که ۵۰ درصد از افراد مورد بررسی مطمئن بودند که اکثر بازرگانان در طی سه سال آینده پرداخت‌های کریپتو را اتخاذ خواهند کرد، سطوح اطمینان متفاوتی در مورد اینکه آیا این کار در سال آینده انجام می‌شود یا خیر وجود داشت.

گزارش ریپل و شورای پرداخت ایالات متحده درمورد بلاکچین و بازارهای مالی
گزارش ریپل و شورای پرداخت ایالات متحده – منبع: Ripple

شرکت‌کنندگان از خاورمیانه و مناطق آفریقا بالاترین سطح اطمینان را نشان دادند و ۲۷ درصد معتقد بودند که اکثر فعالان رمزارز را به عنوان یک روش پرداخت در سال آینده می‌پذیرند.

در همین حال، رهبران منطقه آسیا-اقیانوسیه کمترین میزان اعتماد را داشتند و تنها ۱۳ درصد همین چارچوب زمانی را پیش‌بینی کردند. با این حال، از میان تمام ۳۰۰ شرکت‌کننده مورد بررسی در سراسر جهان، ۱۷ درصد معتقد بودند که چنین پذیرشی ممکن است در سال آینده اتفاق بیفتد.

این موضوع پس از تحقیقات بانک تسویه‌های بین‌المللی (BIS) نشان داد که تا ۲۴ ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) ممکن است در شش سال آینده در گردش قرار بگیرند.

در گزارشی که توسط BIS در ۱۰ ژوئیه منتشر شد، که ۸۶ بانک مرکزی را از اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۲ مورد بررسی قرار داد، نشان داد که ۹۳٪ از بانک‌های مرکزی در حال تحقیق در مورد CBDC هستند و ممکن است تا سال ۲۰۳۰ حداکثر ۱۵ خرده‌فروشی و ۹ CBDC عمده فروشی در گردش باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا