اخبار قانون‌گذاریخبر فوری

۲۴ ساعت حیاتی پیش روی بازار کریپتو: افشای اسناد Hinman و چند رویداد مهم دیگر

رویدادهای مهم کریپتو و تأثیرگذاری بر قیمت رمزارزها

 

۲۴ ساعت آینده به چند دلیل برای صنعت کریپتو بسیار حیاتی است. علاوه بر رویدادهای اقتصاد کلان در این هفته، رویدادهای مهم کریپتو پتانسیل این را دارند که بر قیمت‌ها در بازار رمزارزها تأثیر بگذارند.

امروز، سه‌شنبه، ۱۳ ژوئن، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) کمتر از چهار بار در صدر اخبار خواهد بود. اما شاید رویدادی که بیشترین تأثیر را دارد، افشای اسناد داخلی Hinman در پرونده ریپل باشد.

اسناد Hinman می‌تواند طبقه‌بندی قبلی اتریوم را به عنوان یک دارایی غیر وثیقه روشن کند، که اکنون توسط رئیس SEC، گری گنسلر به چالش کشیده شده است. درست در ابتدای اختلاف حقوقی با ریپل، SEC پیش از این درخواست کرده بود که اسناد Hinman نامعتبر اعلام شود.

در ژوئن ۲۰۱۸، مدیر وقت بخش مالی SEC، ویلیام هینمن، در یک سخنرانی اعلام کرد که ارز دیجیتال اتریوم نباید وثیقه در نظر گرفته شود. از این جهت برای ریپل، این اسناد از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار در درخواست خود به لزوم حفاظت از محرمانه بودن داده‌های حساس اشاره می‌کند. علاوه بر این، این کمیسیون استدلال می‌کند که اسناد مربوط به سخنرانی هینمن مرتبط با روند رسیدگی نیست.

اسناد هینمن نه تنها برای ریپل، بلکه می‌تواند برای کل صنعت کریپتو از اهمیت بالایی برخوردار باشد. براساس گزارش Bitcoinist، رویدادهای مهم کریپتو پتانسیل این را دارند که ادعاهای کمیسیون بورس و اوراق بهادار در مورد شکایت کوین بیس و بایننس را در صورتی که حاوی اظهاراتی در مورد طبقه‌بندی معاملات بازار ثانویه دارایی‌های کریپتو باشد، رد کنند.

پیش‌بینی ما این است که نه تنها از سوی ریپل بلکه از سوی آلت کوین‌هایی که در روزهای اخیر بیشترین ضربه را از پرونده شکایت‌های بایننس کوین بیس و کمیسیون بورس و اوراق بهادار متحمل شده‌اند، شاهد فعالیت صعودی باشیم.

رویدادهای مهم کریپتو در ۱۳ ژوئن

جلسه استماع دستور منع موقت کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه بایننس امروز (سه‌شنبه) برگزار خواهد شد. هفته گذشته کمیسیون بورس و اوراق بهادار از یک قاضی فدرال در واشنگتن دی سی خواست تا دارایی‌های شعبه ایالات متحده بایننس را مسدود کند.

صرافی بایننس آمریکا از آن زمان با درخواست SEC مخالفت کرده است. شواهد نشان می‌دهد که این شکایات به کسب‌وکار شرکت بایننس و مشتریان آن آسیب زده است.

بایننس آمریکا ادعا می‌کند که از دسامبر ۲۰۲۰ تلاش‌های قابل توجهی برای همکاری با تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار انجام داده است. این شرکت همچنین تأیید می‌کند که مدیرعامل بایننس مالک حساب بانکی BAM Trading است، اما ادعا می‌کند که او مجوز امضای حساب را ندارد.

صرافی بایننس در حالی که برای قرار دفاع خود آماره می‌شود، چهار وکیل را به خدمت گرفته است، از جمله یکی از مدیران سابق بخش اجرای SEC، جورج کانلوس.

دیگر رویداد مهم کریپتو این است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز تا امروز فرصت دارد به درخواست کوین بیس برای وضع قوانین پاسخ دهد. چهار هفته پیش، کمیسیون بورس و اوراق بهادار اولین پاسخ را داد و بیان کرد که وضع هر گونه قوانین ممکن است سال‌ها طول بکشد و اقدامات اجرایی در این مدت ادامه خواهد داشت.

رویدادهای مهم دیگر، انتشار اسناد Hinman و پاسخ کمیسیون بورس و اوراق بهادار به سفارش در دادخواست کوین بیس است. این روزها، خلاف روزهای عادی در دنیای کریپتو، برای دادگاه فدرال پرحادثه است.

 

در زمان انتشار این خبر، ارزش کل بازار ارز دیجیتال پس از سقوط به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه در روز شنبه، به ۱/۰۲۷ تریلیون دلار رسید.

چارت یک روزه ارزش بازار کریپتو
چارت یک روزه ارزش بازار کریپتو – منبع: TradingView.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا