اخبار بلاک‌چین

کراس چین سولانا به بیتکوین در سه ماهه سوم ۲۰۲۴ راه‌اندازی می‌شود

توکن zBTC مبتنی بر ZPL، به دارندگان بیتکوین اجازه می‌دهد تا با اکوسیستم سولانا درگیر شوند.

 

Zeus Network، کراس چین سولانا به بیتکوین را توسط Zeus Program Library یا ZPL راه‌اندازی خواهد کرد که این دو اکوسیستم را تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ بهم متصل می‌کند.

شبکه زئوس در این باره نوشت: «این ZPL-Assets، دنیایی از فرصت‌ها را در اختیار سولانا می‌گذارد.» از جمله فعالیت‌های تسهیل‌کننده مانند DeFi، GameFi، SocialFi، DePIN و موارد دیگر که قبلاً در بلاکچین بیتکوین چالش‌برانگیز بودند.

ZPL مجموعه‌ای از برنامه‌های ماشین مجازی سولانا (SVM) است که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد پشتیبانی سولانا را در برنامه‌های غیرمتمرکز ادغام کند و تراکنش‌ها را در چندین بلاکچین انجام دهد. شبکه زئوس در ادامه اظهار داشت: «ZPL-Assets می‌تواند قابل تعویض (کریپتو) یا غیرقابل تعویض (NFT) باشد که طیف وسیعی از دارایی‌های دیجیتال را پوشش می‌دهد.»

با مارکت کپ تقریباً ۱/۲ تریلیون دلار و بیش از ۱۱ هزار Runs که بیش از ۱۳۵ میلیون دلار کارمزد در هفته اول در بلاکچین بیتکوین ایجاد می‌کند، پتانسیل انتقال ارزش بسیار بالا است. 

از طریق ZPL و پروتکل بریج آپولو، کاربران می‌توانند بیتکوین‌های خود را سپرده‌گذاری کنند و در ازای آن، توکن‌های zBTC یا رپد ZPL دریافت کنند. سپس، می‌توانند از آنها برای تعامل با صرافی‌های غیرمتمرکز، بازارهای NFT، وام گرفتن، وام دادن، بازی و SocialFi در اکوسیستم سولانا استفاده کنند.

توسعه‌دهندگان قصد دارند دارایی‌های پشتیبانی شده توسط ZPL در سولانا را به Runes و اردینالز بیتکوین که به ترتیب “zRuneX” و “zOrdX” نامیده می‌شوند، گسترش دهند. سایر مسئولیت‌های آن، شامل فعال کردن سهام بیتکوین در شبکه اصلی آپولو است.

شبکه زئوس توسط آناتولی یاکوونکو، بنیانگذار سولانا و مونیب علی، بنیانگذار استکس حمایت می‌شود. در هشتم آوریل، پروتکل یک دور تأمین مالی ۸ میلیون دلاری را با ارزش ۱۰۰ میلیون دلار دریافت کرد.

بیتکوین رونز که در آوریل منتشر شد، یک استاندارد توکن جدید است که عملکرد بلاکچین بیت کوین را با امکان توکن کردن دارایی‌های مختلف دنیای واقعی مانند املاک، سهام، کالاها یا حتی سایر ارزهای دیجیتال مانند استیبل کوین‌ها، گسترش می‌دهد.

در همین حال، بیت کوین اوردینالز، یک سیستم شماره‌گذاری است که یک عدد منحصر به فرد را به هر ساتوشی یا ۱/۱۰۰ میلیونیم بیتکوین اختصاص می‌دهد و امکان ردیابی انتقال و ضرب دارایی‌های خاص را در بلاک چین همنام فراهم می‌کند.

اکوسیستم غیرمتمرکز بیتکوین، با اختراع چنین پروتکل‌های جدیدی احیا شده است. ماه گذشته، Orders Exchange ادغام شده با پروتکل Bitcoin Runes را تکمیل کرد تا امکان صدور توکن‌های قابل تعویض در شبکه بومی را فراهم کند و یک پل اتصال بین بیتکوین با MicroVisionChain ایجاد کرد که امکان مبادله توکن BRC-20 را فراهم می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا