اخبار بین المللاخبار قانون‌گذاری

بانک مرکزی ایتالیا می‌گوید استیبل کوین ثبات ندارد

بانک مرکزی ایتالیا خواستار ایجاد چارچوبی برای جلوگیری از اجرای استیبل کوین است

 

بانک مرکزی ایتالیا خواستار نظارت دقیق‌تر در مورد استیبل کوین‌ها است که به گفته آنها «اصلا ثبات ندارد».

بالاترین مقام بانکی ایتالیا خواستار یک چارچوب نظارتی قوی و مبتنی بر ریسک برای استیبل کوین‌ها شده که می‌تواند به جلوگیری از اجرا و راه‌اندازی استیبل کوین‌ها کمک کند.

گزارش اخیر بانک مرکزی «بازارها، زیرساخت‌ها و سیستم‌های پرداخت» برای ماه ژوئن منتشر شده است و در آن از قانون‌گذاران درخواست شده تا استانداردهای رفتار مالی مشابهی را برای صادرکنندگان استیبل کوین در این صنعت اعمال کنند.

این بانک اعلام کرد که ظهور رمزارزها همراه با چندین دوره رونق و رکود در فضایی که نظارتی بر آن وجود نداشت، باعث آسیب زیادی به مصرف‌کنندگان این بازار شده است.

این بانک اظهار کرد که توجه نظارتی ویژه به صادرکنندگان استیبل کوین به دلیل ارتباط نزدیک آن با دیفای باید در اولویت قرار بگیرد:

«با توجه به نقش برجسته این طبقه از دارایی در تامین مالی غیرمتمرکز، یک مجموعه مقررات قوی و مبتنی بر ریسک برای استیبل کوین‌ها که از انتشار آنها جلوگیری می‌کند، شرط لازم برای کاهش شکنندگی اکوسیستم دیفای است.

این موضوع بسیار مهم است که مداخلات سیاستی روی استیبل کوین‌ها و دیفای به خوبی هماهنگ شوند، چرا که انتشار استیبل کوین‌ها احتمالاً موج‌های جدیدی از نوآوری دیفای را تحریک می‌کند و ارتباط متقابل بین بازار مالی سنتی و غیرمتمرکز را افزایش می‌دهد.»

مقامات بانکی ایتالیا، با اشاره به مهم‌ترین سقوط استیبل کوین الگوریتمی TerraClassicUSD (USTC) Terra در مه ۲۰۲۲، خاطرنشان کردند که استیبل کوین‌ها ثبات ندارند.

این بانک گفت که صنعت ارزهای دیجیتالی، با علم به اینکه بیشتر پروتکل‌های غیرمتمرکز در اختیار سهامداران اصلی که اغلب می‌توانند از مزایای مالکیت بهره می‌برند قرار گرفته، باید عدم تمرکز را از بین ببرد.

این بانک افزود: «این نوع پروژه‌ها باید به ساختارهای تجاری سنتی به عنوان پیش‌شرط فعالیت در بخش مالی تنظیم‌شده بازگردانده شوند.»

با این حال، بانک مرکزی ایتالیا تاکید کرد که لازم نیست هر دارایی یا فعالیت مرتبط با کریپتو تحت نظارت خدمات مالی قرار بگیرد:

«ضرورتی ندارد که تمام فعالیت‌ها و انواع دارایی‌های کریپتو تحت نظارت مقررات بخش مالی قرار بگیرند؛ به‌ویژه در مواردی که صدور، تجارت و نگه‌داری آنها نیازهای مالی مشتریان را از طریق پرداخت یا سرمایه‌گذاری تامین نمی‌کند.»

از جمله موارد استفاده غیرمالی فعال شده توسط بلاک چین می‌توان به شناسایی غیرمتمرکز، املاک و مستغلات، زنجیره تامین، رای‌گیری و اعتبارات کربن اشاره کرد.

بانک مرکزی ایتالیا همچنین از کشورها خواست تا همکاری کنند و یک چارچوب نظارتی بین‌المللی ایجاد کنند، چرا که این فناوری فراتر از مرزهای جغرافیایی عمل می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا