اخبار بلاک‌چین

هاردفورک زنجیره بایننس: رونمایی از ویژگی پنیک برای جلوگیری از حملات اکسپلویت

ویژگی پنیک در هاردفورک زنجیره بایننس از ایجاد بلوک جدید جلوگیری می‌کند.

 

قرار است در ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) هاردفوک زنجیره بایننس «ژانگ هنگ (ZhangHeng)» اتفاق بیفتد که آپدیت‌های جدیدی را با هدف تقویت امنیت این شبکه به ارمغان می‌آورد. این ویژگی جدید که پنیک (Panic) نام دارد می‌تواند در صورت وقوع حملات اکسپلویت، از تولید بلوک‌های جدید جلوگیری کند.

بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) در ۱۲ جولای (۲۱ تیر) در توییتی از این هاردفورک خبر داد: «پیش‌بینی می‌شود آپدیت ZhangHeng در ارتفاع بلاک ۳۲,۰۸۸,۸۸۸ انجام شود که انتظار می‌رود در ۱۹ جولای (۲۸ تیر) اتفاق بیفتد.»

هاردفورک زنجیره بایننس به دنبال اجرای تطبیق دارایی‌ها در فضای بلاک چین است. بایننس معتقد است می‌تواند آسیب‌های ناشی از حملات احتمالی اکسپلویت در میان زنجیره‌ها را مانند حمله اکسپلویت به زنجیره هوشمند بایننس در ۷ اکتبر ۲۰۲۲ کاهش دهد.

بایننس توضیح داد که با اجرای این طرح، تغییرات موجودی کاربر در هر بلاک ردیابی می‌شود و این تغییرات برای شناسایی هر گونه مشکل با هم تطبیق داده می‌شوند.

زمانی که خطاهای تطبیق وجود داشته باشد، ویژگی پنیک (panic) در بلاکچین فعال شده و تولید بلوک‌های جدید را متوقف می‌کند.

بایننس گفت این اقدام بر سرویس‌های لایه‌های پایین‌تر مانند بریج‌ها و واریز و برداشت‌ها در صرافی‌ها تاثیر خواهد گذاشت، اما همچنان نیاز به اقدام موثر برای محافظت از زنجیره و کاربران آن دیده می‌شود.

بایننس در این باره توضیح داد: «به‌عنوان مثال، اگر حمله اکسپلویت اتفاق بیفتد، حساب‌های مرتبط باید در لیست سیاه قرار بگیرند یا تصحیح شوند. هنگامی که بلاکچین فعالیت خود را از سر گرفت، سرویس‌های لایه‌های پایین‌تر نیز می‌توانند بازیابی شوند.»

جلوگیری از حملات کلید خصوصی جعلی

تغییرات دیگر در این آپدیت جدید شامل رفع باگ‌ها برای جلوگیری از «حملات کلید خصوصی جعلی» است به‌عنوان یک مشکل امنیتی که در آن فرد هکر در حالی که مالک واقعی کلیدهای خصوصی نیست، یک امضای معتبر برای هر تراکنش ایجاد می‌کند.

این شرکت در ادامه گفت: «برای رفع این باگ، تمام آدرس‌های رای‌دهی موجود با رسیدن به ارتفاع هاردفورک پاک می‌شوند و اعتبارسنج‌ها باید آدرس‌های جدید رای‌دهی را اضافه کنند.»

بایننس گفت که این هارد فورک به دو سوم اعتبارسنج‌ها نیاز دارد تا نسخه نرم‌افزاری خود را از نسخه قبل به نسخه 0.10.16 تغییر دهند، در غیر این صورت ممکن است اشکالاتی ایجاد شود.

بی‌ان‌بی چین توضیح داد که نودهای کاملی که نتوانند آپدیت شوند، پس از ارتفاع بلاک هارد فورک قادر به اجرای بلاک‌های بیشتر نخواهند بود.

بی‌ان‌بی چین مجموعه کاملی از دستورالعمل‌ها را تشریح کرد که شرح می‌دهد چگونه اپراتورهای نود می‌توانند خودشان را با این آپدیت جدید هاردفورک تطبیق دهند، و خاطر نشان کرد که دارندگان توکن BNB که از صرافی بایننس و سایر صرافی‌های متمرکز یا کیف پول‌های سرد استفاده می‌کنند، در حال حاضر لازم نیست هیچ اقدامی انجام دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا