اخبار بلاک‌چین

راه‌اندازی پروتکل متقابل زنجیره‌ای چین لینک

ایجاد ارتباط بین شرکت‌های مالی سنتی و بلاکچین با راه‌اندازی پروتکل متقابل زنجیره‌ای چین لینک


شرکت توسعه دهنده پروتکل چین لینک و توکن بومی آن، با پروتکل متقابل زنجیره‌ای خود، با هدف ایجاد همکاری بین شرکت‌های مالی سنتی و بلاکچین‌های دولتی و خصوصی، فعال شده است.

در پستی در ۱۷ ژوئیه در وبلاگ چین لینک، کمال مجاهد، مدیر ارشد محصولات آزمایشگاه‌های چین لینک اعلام کرد که پروتکل قابلیت همکاری متقابل زنجیره‌ای (CCIP) تحت دسترسی زودهنگام در اتریوم، اولنچ، پالیگان، آربیتروم و آپتیمیزم راه‌اندازی شده است.

توسعه‌دهندگان در این پلتفرم‌ها در ۲۰ ژوئیه به CCIP در شبکه‌های آزمایشی مربوطه خود دسترسی خواهند داشت.

CCIP یک پروتکل قابلیت همکاری است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد داده‌ها و ارزش‌ها را بین محیط‌های بلاکچین عمومی یا خصوصی مستقیماً از سیستم‌های بک‌اند خود انتقال دهند.

راه‌حل همکاری چین لینک از زیرساخت پیام‌رسانی سوئیفت استفاده می‌کند که توسط بیش از ۱۱ هزار بانک در سراسر جهان برای تسهیل پرداخت‌ها و تسویه حساب‌های بین‌المللی استفاده می‌شود.

به گفته شبکه اجرای جرایم مالی ایالات متحده، تنها در سال ۲۰۲۱، این شبکه چیزی حدود ۱/۸ کوادریلیون دلار در تراکنش‌های بیش از ۱۱ هزار بانک سهم داشته است.

سرگئی نظروف، بنیانگذار و مدیرعامل چین لینک در ۱۷ ژوئیه توضیح داد که هدف CCIP ایجاد پلی بین دنیای زنجیره‌ای و خارج از زنجیره است.

راه‌حل قابلیت همکاری که می‌تواند ارزش را به‌طور یکپارچه بین شبکه‌ها انتقال دهد، یک بخش حیاتی برای جامعه مبتنی بر بلاک چین خواهد بود.

بر اساس گزارش Chainlink، در میان سایر مؤسسات مالی که در حال بررسی استفاده از راه‌حل تعاملی چین لینک هستند، می‌توان به BNY Mellon، BNP Paribas، Citi، گروه بانکی استرالیا و نیوزلند، Clearstream، Euroclear و Lloyds Banking Group اشاره کرد.

علاوه بر پنج بلاکچین که CCIP را ادغام می‌کنند، پروتکل مالی غیرمتمرکز آوه قرار است راه‌حل قابلیت همکاری را پیاده‌سازی کند، در حالی که پلتفرم مشتقات غیرمتمرکز Synthetix در حال حاضر در شبکه اصلی CCIP فعال است.

در زمان انتشار این خبر، قیمت توکن لینک با ۹/۷ درصد افزایش به ۷/۲۷ دلار در ۸ ساعت گذشته رسیده بود، در حالی که بازار نسبتاً خنثی بود.

پس از انتشار خبر راه‌اندازی CCIP در شبکه اصلی، توکن لینک ۷/۵ درصد افزایش یافت
پس از انتشار خبر راه‌اندازی CCIP در شبکه اصلی، توکن لینک ۷/۵ درصد افزایش یافت – منبع: CoinGecko

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا