اخبار بلاک‌چین

سوپر نینتندو را روی بلاکچین بیتکوین بازی کنید!

به لطف اوردینالز، می‌توانید بازی‌های ویدیویی و کنسول‌های شبیه‌سازی شده را که روی بلاکچین بیتکوین ثبت شده‌اند، پیدا کنید.

 

به لطف پروتکل اوردینالز، کاربران کریپتو در طول سال گذشته، بیش از ۶۵ میلیون بیت در بلاکچین بیتکوین ثبت کرده‌اند؛ از آثار هنری گرفته تا تصاویر پروفایل و حتی بازی‌های ویدیویی.

پروتکل اوردینالز که از آن با عنوان جایگزین مبتنی بر بیتکوین برای NFTها یاد می‌شود، به کاربران این امکان را می‌دهد که بازی‌ها و برنامه‌های کاربردی را در بلاکچین ثبت کنند و به طور مؤثر، آنها را تا زمانی که شبکه غیرمتمرکز وجود دارد، حفظ کنند. برخی، این مسأله را راهی برای اطمینان از بقای بازی‌های کلاسیک در عصری می‌دانند که در آن، بازی‌های دیجیتال از فهرست حذف شده‌اند و دسترسی به آنها سخت است. برای دیگران، موضوعی صرفاً جالب یا سرگرم‌کننده است.

با این حال، چه آن را یک ترفند در نظر بگیرید و چه یک موهبت، این واقعیت وجود دارد که می‌توان برخی از بازی‌های قدیمی را روی بلاکچین بیتکوین استفاده کرد. هیچ یک از این بازی‌ها که همگی نسخه وب هستند، به طور رسمی از سوی توسعه‌دهندگان اصلی مورد تایید قرار نمی‌گیرند. اما در خبر، تعداد انگشت‌شماری وجود دارد که ارزش بررسی دارند.

Super Nintendo

یکی از جدیدترین و معروف‌ترین گزینه‌ها، یک کنسول کلاسیک ویدیو گیم است (در واقع، یک نسخه دیجیتالی از آن). یکی از پروژه‌های اوردینالز بیتکوین، به نام Pizza Ninja—تیم سازنده اپلیکیشن Ninjalerts—در ژانویه ۲۰۲۴ اعلام کرد که یک شبیه‌ساز سفارشی از سوپر نینتندو را بر روی بیتکوین ثبت کرده است.

افرادی که دارایی‌های پیتزا نینجا را در اوردینالز خریداری می‌کنند، می‌توانند از این شبیه‌ساز استفاده کنند. این شبیه‌ساز طوری طراحی شده است که کاربران بتوانند به صورت قانونی، گیم‌هایی با دامنه عمومی یا بازی‌های نسخه دیجیتال را بازی کنند. 

Nintendo 64

پس از شبیه‌ساز سوپر نینتندو، تیم Ninjalerts، از فناوری جدیدتر اوردینالز برای فشرده‌سازی بهره گرفت تا بتوانیم بهتر از قبل، کنسول Nintendo 64 را روی بیتکوین استفاده کنیم. مانند سوپر نینتندو، کسانی که پروفایل پیتزا نینجا (PFP) دارند، می‌توانند به نسخه شبیه‌سازی شده دسترسی داشته باشند، اما باید نسخه‌های دیجیتالی بازی خود را برای بازی ارائه دهند.

Pac-Man

پک-من روی بلاکچین بیتکوین
پک-من روی بلاکچین بیتکوین – منبع: Decrypt

در مقایسه با دیگر بازی‌هایی که روی بیت‌کوین اینسکرایب شده‌اند، شکست دادن پک من دشوار است. این نسخه که یکی دیگر از ارائه‌های اوردینالز است و در فوریه ۲۰۲۳ منتشر شد، بازآفرینی فوق‌العاده‌ای از بازی آرکید و خانم پک-من است. بعلاوه، یک نسخه غیررسمی از کوکی-من با الهام از آیکون Sesame Street است.

Tetris

بازی Tetris روی بلاکچین بیتکوین
بازی Tetris روی بلاکچین بیتکوین – منبع: Decrypt

تتریس، به عنوان یک بازی ویدئویی بسیار عالی در نظر گرفته می‌شود که با بالا رفتن سرعت خود، گیمرها را برای چندین دهه با وجود مکانیک ساده و سرعت چالش‌برانگیز خود، مجذوب کرده است. می‌توانید از طریق اوردینالز 35043603# روی بلاکچین بیتکوین، تتریس بازی کنید. البته باید بگوییم که یک قطعه جدید عجیب‌وغریب و شش بلوکه نیز اضافه شده است. همچنین، کنترل‌های ماوس خیلی ایده‌آل نیستند، اما بازی رایگان است و روی بیتکوین اجرا می شود.

“Doom”

بازی Doom روی بلاکچین بیتکوین
بازی Doom روی بلاکچین بیتکوین – منبع: Decrypt

شاید متوجه علامت نقل قول در عنوان Doom شده باشید؛ دلیلش این است که یک پورت مستقیم از نسخه اصلی id Software که یک گیم شوتر اول شخص کلاسیک می‌باشد، نیست، بلکه Doom-esque است و یکی از اولین اینسکریپشن‌های اوردینالز با شماره ۴۶۶ مربوط به فوریه ۲۰۲۳ است. این بازی، یکی از نمونه‌های احتمالاً آزمایشی است و هنوز دقیقا مشخص نیست که آیا بلاکچین بیتکوین می‌تواند Doom را اجرا کند یا نه.

Zork

بازی Zork روی بلاکچین بیتکوین
بازی Zork روی بلاکچین بیتکوین – منبع: Decrypt

زورک که یک گیم ماجراجویی مبتنی بر متن است، یکی از اولین بازی‌های ویدیویی تاثیرگذار و همچنین، یکی از اولین بازی‌هایی است که در بلاکچین بیتکوین، با شماره ۱۴۶ اوردینالز ثبت شده است.Infocom 1977، مطمئناً برای بازیکنان مدرنی که در جهان‌های سه بعدی بزرگ شده‌اند خوشایند نباشد، اما قابل پخش است و فضای جذابی ارائه می‌دهد. چنین تصویری روی سیستم عامل بیتکوین جالب است.

Snake

بازی Snake روی بلاکچین بیتکوین
بازی Snake روی بلاکچین بیتکوین – منبع: Decrypt

حتی پیش از Zork در بیتکوین، این گیم Snake یا همان مار بازی بود که در گوشی‌های قدیمی روی کار آمد. رویکرد ساده‌ای دارد: شما از کلیدهای جهت‌دار برای چرخاندن مار بلوکی استفاده می‌کنید، در تلاش هستید که بلوک‌های اضافی را بردارید و سایز کاراکتر خود را در این فرآیند افزایش دهید. این نسخه با نام اوردینالز ۱۴۲ بسیار سریع است و مار شما می‌تواند بدون مردن، از یک لبه صفحه به لبه دیگر حلقه بزند. به این معنی که چالش زیادی وجود نخواهد داشت. البته این یک آزمایش اولیه اوردینالز است که بدون شک به بسیاری از نسخه‌های دیگر منجر می‌شود.

Bitcoin Game Boy

با کمی تغییرات، BitBoy One یک سیستم دستی شبیه به Game Boy است که نه تنها بازی‌های درآمدزا مخصوص بلاکچین بیتکوین را اجرا می‌کند، بلکه بازی‌های کلاسیک سیستم‌های قدیمی مانند سوپر نینتندو و پلی استیشن را نیز نمایش می‌دهد. همچنین دارای عملکردهای شبکه زیرساخت فیزیکی غیرمتمرکز (DePIN) برای ایردراپ‌های فارمینگ است.

پیش‌بینی می‌شود که اولین موج از نمونه‌های اولیه بازی روی شبکه بیتکوین در اواخر سال جاری عرضه شود، اما انتظار می‌رود این دستگاه‌ها پس از عرضه مناسب، حدود ۵۰۰ دلار قیمت داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا