اخبار بلاک‌چیناخبار تحلیلی

آیا ارز دیجیتال ترون به روند صعودی خود در سه ماهه سوم ادامه می‌دهد؟

قیمت ارز دیجیتال ترون (TRX) صعودی باقی مانده و شاخص‌های بازار به نفع خریداران است.

 

در سه‌ماهه دوم، ارز دیجیتال ترون شاهد افزایش استفاده از شبکه همراه با افزایش درآمد و قیمت توکن این شبکه بود. با این حال، تعداد آدرس‌های فعال در سه‌ماهه سوم کاهش یافته است.

مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال، ترون (TRX) در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ فراز و نشیب‌های خود را داشت. آخرین گزارش Messari، پلتفرم تحقیقاتی در زمینه کریپتو، در مورد سه‌ماهه دوم ارز دیجیتال ترون به نکات متعددی اشاره می‌کند که عملکرد آن را نشان می‌دهد. اگرچه عملکرد قیمت ارز دیجیتال ترون در ابتدا کند بود، اما در پایان سه‌ماهه نوسانات بالایی را تجربه کرد.

رمزگشایی از عملکرد ارز دیجیتال ترون در سه‌ماهه دوم

گزارش Messari نشان می‌دهد که میانگین روزانه حساب‌های فعال Tron در سه‌ماهه گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است. این به وضوح نشان‌دهنده پذیرش بالاتر این رمزارز است. علاوه بر این، تعداد حساب‌های جدید و تراکنش‌ها به ترتیب ۱۳/۴ درصد و ۲۸/۹ درصد افزایش یافت.

علاوه بر این، تعداد حساب‌های فعال روزانه (جدید) مسیر خود را معکوس کرده‌اند و ۱۳/۴ درصد در فاصله دو بازه زمانی سه‌ماهه افزایش یافت. میانگین تعداد حساب‌های جدید فعال در هر روز به بالاترین سطح خود در بیش از یک سال رسیده است.

جدول شاخص‌های اصلی ارز دیجیتال ترون
جدول شاخص‌های اصلی ارز دیجیتال ترون – منبع: Messari

جدا از آمار شبکه، بلاکچین ترون ویژگی‌ها و مشارکت‌های جدیدی را راه‌اندازی کرد که به بالا رفتن ارزش شبکه کمک کرد. به عنوان مثال، ترون با راه‌اندازی پل BitTorrent، دسترسی خود را با اتصال به شبکه اتریوم گسترش داد و به لطف پل بیت تورنت به طور کامل در اکوسیستم اتریوم در دسترس قرار گرفت.

همچنین با راه‌اندازی Stake 2.0 در سه‌ماهه دوم، تلاش‌هایی برای بهبود اکوسیستم سهام بلاک چین انجام شد. Stake 2.0 یک مدل شرط‌بندی جدید است که ریسک و مدیریت منابع را بهبود می‌بخشد و تخصیص منابع را ساده می‌کند.

درآمد ترون نیز در سه‌ماهه دوم افزایش یافت که قابل ستایش بود. در بازاری که وضعیت چندان مطلوبی نداشت، درآمد ترون از فروش توکن‌های این شبکه افزایش پیدا کرد. دلیل اصلی افزایش نسبی قیمت TRX در سه‌ماهه دوم می تواند نرخ سوزاندن قوی آن باشد.

مقایسه ارزش بازار و درآمد روزانه ارز دیجیتال ترون
مقایسه ارزش بازار و درآمد روزانه ارز دیجیتال ترون – منبع: Messari

نگاهی گذرا به ارز دیجیتال ترون در سه‌ماهه سوم

در حالی که استفاده از بلاک چین در سه‌ماهه گذشته افزایش یافت، سه‌ماهه سوم شروع مشابهی نداشت. طبق داده‌های پلتفرم آرتمیس، آدرس‌های فعال روزانه و تراکنش‌های روزانه ترون در ۳۰ روز گذشته کاهش یافته است.

آدرس‌های فعال روزانه و تراکنش‌های روزانه ارز دیجیتال ترون
آدرس‌های فعال روزانه و تراکنش‌های روزانه ارز دیجیتال ترون – منبع: Artemis

جالب اینجاست که ترون اخیراً از بازار جدا شده است زیرا قیمت آن مدام افزایش می‌یابد در حالی که چندین رمزارز دیگر وضعیت چندان مساعدی ندارند. با توجه به داده‌های کوین مارکت کپ، ارز دیجیتال ترون در هفت روز گذشته بیش از ۳ درصد رشد داشته است.

در زمان انتشار این خبر، ۰/۰۸۳۶۱ دلار با ارزش بازار بیش از ۷/۴ میلیارد دلار معامله شد. به لطف عملکرد مثبت قیمت، میزان تسلط اجتماعی ترون افزایش یافت و احساسات وزنی آن بهبود پیدا کرد.

تسلط اجتماعی و احساسات وزنی ارز دیجیتال ترون
تسلط اجتماعی و احساسات وزنی ارز دیجیتال ترون – منبع: Santiment

سرمایه‌گذاران از روند ترون خوشحال بودند، چرا که  چارت روزانه آن بسیار صعودی به نظر می‌رسید. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۵ روزه بود.

شاخص قدرت نسبی ترون (RSI) نیز در حال افزایش بود و شانس ادامه روند صعودی را افزایش داد. با این وجود، شاخص جریان پول چایکین این رمزارز (CMF) همچنان نزولی باقی ماند.

شاخص قدرت نسبی و شاخص جریان پول چایکین ارز دیجیتال ترون
شاخص قدرت نسبی و شاخص جریان پول چایکین ارز دیجیتال ترون – منبع: TradingView

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا