اخبار اتریوماخبار قانون‌گذاری

ETFهای اتریوم: SEC تصمیم گیری در مورد درخواست Hashdex و Grayscale را به تعویق انداخت

طولانی‌تر شدن انتظارها برای تایید ETFهای اتریوم

 

SEC دوره زمانی لازم برای بررسی ETFهای اتریوم درخواست شده از سوی Hashdex و Gray Scale را باوجود خوشبینی اعضای جامعه برای تایید آنها، تمدید کرده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) تصمیم خود در مورد تایید دو صندوق قابل معامله در بورس (ETF) متمرکز بر اتریوم را به تعویق انداخت. SEC در روز دوشنبه در بیانیه‌ای به شروع رسیدگی برای تأیید ETF اشاره کرد. البته شروع رسیدگی به این معنا نیست که کمیسیون به نتیجه قطعی در مورد این موضوع رسیده است.

این بیانیه خاطرنشان می‌کند: «تشکیل دادرسی در حال حاضر با توجه به مسائل حقوقی و سیاستی ناشی از تغییر قانون پیشنهادی مناسب است.»

تأخیر SEC در تأیید ETF ادامه دارد

به دنبال این تاخیر اخیر، SEC تصمیم‌گیری درباره Invesco Galaxy Spot Ethereum ETF را به جای ۲۳ دسامبر به سال آینده موکول کرد. در نوامبر، SEC حکم خود را در مورد برنامه‌های ETF اتریوم Hashdex نزدک و ETF فیوچرز بیتکوین Hashdex تمدید کرد. علاوه بر این، موعد تصمیم گیری برای ETF اسپات بیتکوین فرانکلین تمپلتون و Global X را که در نوامبر بود نیز به سال آینده منتقل شد.

اکنون Hashdex و گری اسکیل هر دو در میان چندین شرکت قرار گرفته‌اند که درخواست آنها یا به تعویق افتاده یا رد شده است. جیمز سیفارت، تحلیلگر بلومبرگ، پیشنهاد می‌کند که این اعلام اولیه می‌تواند تلاشی از سوی SEC برای پاک کردن صف درخواست‌ها باشد. بر اساس روندهای گذشته، وبسایت SEC تخمین می‌زند که سیستم EDGAR برخی از بالاترین ارسال درخواست‌ها را در دسامبر تجربه کرده است. EDGAR سیستم دیجیتالی است که برای ارسال پرونده‌های نظارتی به آن استفاده می شود. برخی از تاریخ‌های اوج ارسال پرونده بین ۲۷ دسامبر و ۲۹ دسامبر، در طول فصل تعطیلات رخ خواهد داد.

سیفارت به تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار درمورد برگزاری نظرسنجی برای ارزیابی اینکه آیا ETFهای اتریوم باید متفاوت با ETFهای بیتکوین باشند، اشاره کرد.

در این بیانیه آمده است: «کمیسیون از شرکت‌کنندگان این نظرسنجی می‌خواهد که به کافی بودن اظهارات درخواست‌کنندگان ETF در حمایت از پیشنهاد آنها و هر نظر دیگری که ممکن است بخواهند در مورد تغییر قانون پیشنهادی ارائه کنند، رسیدگی کنند.»

ETF اتریوم در مقابل بیتکوین

مقایسه ETFهای بیتکوین و اتریوم می‌تواند بینشی در مورد رویکرد نظارتی SEC برای ETFهای مختلف ارز دیجیتال ارائه دهد. در همین حال، SEC برای نظرات عمومی تا ۲۲ دسامبر فراخوان داده است و آخرین مهلت برای نظرات متقابل تا ۵ ژانویه تعیین شده است.

انتظار می‌رود تا ژانویه ۲۰۲۴، SEC به یک حکم قطعی در مورد تایید ETF بیتکوین با پشتوانه فیزیکی برسند. با نزدیک شدن به موعدهای تصمیم‌گیری مربوط به ETF‌های اسپات، بخش کریپتو پس از تأیید اخیر رئیس SEC، گری جنسلر مبنی بر اینکه آژانس در حال بررسی پرونده‌ها است، امیدوار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا