اخبار اتریوماخبار تحلیلی

بیتکوین از اتر عقب ماند

نهنگ‌های اتریوم به بازار برگشتند!


امروز بازار اتر از بازار ارزهای دیجیتال پیشی گرفت به طوری که بیتکوین از اتر عقب ماند. قیمت اتر امروز افزایش یافت و با افزایش ۴/۲۵ درصدی به حدود ۳۲۰۰ دلار در ۲۱ آوریل رسید. قیمت اتر منعکس‌کننده حرکت صعودی در نقطه‌های دیگر بازار کریپتو است و کل سرمایه بازار این ارز در همان دوره ۳/۵ درصد افزایش یافته است.

چارت قیمت روزانه جفت ارز ETH/USD
چارت قیمت روزانه جفت ارز ETH/USD – منبع: TradingView

دلایل اصلی عملکرد بهتر قیمت اتر نسبت به بازار ارزهای دیجیتال

در ادامه دلایل اصلی برای عملکرد قوی‌تر قیمت اتر نسبت به بازار ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین را بررسی می‌کنیم.

چرخش سرمایه از بیتکوین به بازار اتر

سودهای امروز قیمت اتر در مقابل دلار آمریکا عمدتاً ناشی از جریان سرمایه در بیتکوین است.

لازم به ذکر است که جفت ارز ETH/BTC تقریباً ۲/۵٪ در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته و در ۲۱ آوریل به ۰/۰۴۸ BTC رسیده است.

در نتیجه، شاخص دامیننس اتریوم (ETH.D) که قدرت بازار اتر را در مقابل بقیه بازار ارزهای دیجیتال دنبال می‌کند، در همان دوره بیش از ۱ درصد رشد کرد.

چارت عملکرد روزانه دامیننس اتر در مقابل جفت ارز ETH/BTC
چارت عملکرد روزانه دامیننس اتر در مقابل جفت ارز ETH/BTC – منبع: TradingView

این دستاوردها بخشی از بازگشت روندی است که در ۱۹ آوریل، مصادف با هاوینگ چهارم بیت کوین آغاز شد. از آن رویداد مهم، نسبت ETH/BTC و دامیننس اتر (ETH.D) به ترتیب تقریباً ۳٪ و ۰/۷۵٪ افزایش یافته است.

از لحاظ تاریخی، بازار اتریوم اغلب شاهد افزایش سرمایه ورودی از بازار بیتکوین در مدت کوتاهی پس از هر رویداد هاوینگ بیت کوین بوده است.

به عنوان مثال، پس از نیمه دوم در جولای ۲۰۱۶016، جفت ارز ETH/BTC تا ۶۴ درصد افزایش یافت. به طور مشابه، پس از نیمه سوم در ماه می ۲۰۲۰، این جفت ارز شاهد افزایش نزدیک به ۱۰۰ درصدی بود.

چارت قیمت هفتگی جفت ارز ETH/BTC
چارت قیمت هفتگی جفت ارز ETH/BTC – منبع: TradingView

این الگو نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران تمایل دارند دو کار انجام دهند: یا دارایی‌های بیتکوین خود را بفروشند یا تقاضای خود را برای بیت کوین پس از وقوع هاوینگ بیت کوین کاهش دهند، زیرا افزایش قیمت پیش‌بینی شده برای قیمت بیتکوین معمولاً از قبل از رویداد رخ می‌دهد.

بازگشت نهنگ‌های اتریوم

آخرین دستاوردهای اتر دوره انباشت اتر توسط نهنگ‌هاست. با توجه به منبع داده Glassnode، عرضه اتر توسط آدرس‌های مشخصی روی رنج قیمت ۱۰۰۰ تا ۱۰ هزار اتر در دو هفته گذشته افزایش یافت.

عرضه اتریوم توسط آدرس‌هایی با تعادل 1K-10K ETH نگهداری می‌شود
عرضه اتریوم توسط آدرس‌هایی با تعادل 1K-10K ETH نگهداری می‌شود – منبع: Glassnode

از طرفی، عرضه اتریوم توسط نهادهایی با موجودی ۱۰ هزار-۱۰۰ هزار اتر نیز اخیراً افزایش یافته است که نشان دهنده بازگشت نهنگ‌ها به بازار اتر است.

بازگشت فنی قیمت اتر

نکته جالب این است که این سطح پشتیبانی نزدیک به خط اصلاح فیبوناچی ۰/۵ ETH در حدود ۲۸۲۰ دلار و میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (EMA 200 روزه؛ موج آبی) در حدود ۲۷۲۵ دلار است که نشان می‌دهد معامله‌گران منطقه پشتیبانی را منطقه خوبی برای خرید اتر می‌بینند.

چارت قیمت روزانه جفت ارز ETH/USD
چارت قیمت روزانه جفت ارز ETH/USD – منبع: TradingView

به عنوان مثال، پشتیبانی خط روند نزدیک به خط اصلاح فیبوناچی 0.5 ETH در حدود 2820 دلار و میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200 روزه؛ موج آبی) در حدود 2725 دلار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا