اخبار اتریوماخبار بلاک‌چین

جذب سرمایه ۱۸ میلیون دلاری پروتکل لیکوئید استیکینگ اتریوم، Puffer Finance

جذب سرمایه پروتکل Puffer Finance با هدف از بین بردن موانع برای مشارکت‌کنندگان در شبکه

 

ارزش کل قفل‌شده (TVL) این پروژه طی یک ماه از زمان راه‌اندازی TestNet از ۱ میلیارد دلار فراتر رفت.

Puffer Finance، پروژه لیکوئید استیکینگ ساخته شده بر روی پروتکل ری استیکینگ اتریوم Eigenlayer، مبلغ ۱۸ میلیون دلار در یک دور جذب سرمایه برای راه‌اندازی MainNet خود تأمین کرده است.

براساس اعلامیه ۱۶ آوریل، این جذب سرمایه توسط Brevan Howard Digital و Electric Capital ، با سرمایه‌گذاری‌های کلیدی از سوی صرافی‌های کوین بیس، کراکن، Ventures ، Lemniscap ، Franklin Templeton ، Avon Ventures (یک صندوق VC وابسته به شرکت Fidelity Investments) ، لایت اسپید، مکانیسم، Consensys ، Animoca ، GSR و سایر سرمایه‌گذاران انجام شد.

براساس داده‌های DefiLlama، کمی پس از مرحله آزمایش اولیه آن در ماه فوریه، Puffer Finance از ارزش کل قفل شده ۱/۲ میلیارد دلار پیشی گرفت. تا به امروز، این پروتکل در مجموع ۲۳/۵ میلیون دلار بودجه سرمایه‌گذاری کرده است.

ارزش کل قفل‌شده Puffer Finance از زمان راه‌اندازی
ارزش کل قفل‌شده Puffer Finance از زمان راه‌اندازی – منبع: DefiLlama

Puffer Finance در اعلامیه خود گفت: «پس از این دور جذب سرمایه، پافر یک سرمایه‌گذاری استراتژیک از Binance Labs را تضمین کرد و موقعیت خود را در اکوسیستم لیکوئید ری استیکینگ تقویت کرد.»

فناوری پروتکل Puffer Finance در شبکه اتریوم به اعتبارسنج‌های اتریوم اجازه می‌دهد تا سرمایه خود را از ۳۲ اتر مورد نیاز به ازای هر فرد به ۱ اتر کاهش دهند. علاوه بر این، کاربرانی که اتر را از طریق Puffer به دست می‌آورند ، توکن‌های لیکوئید ری استیکینگ پافر (NLRTS) دریافت می‌کنند، که می‌تواند برای تولید بازده در سایر پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز به‌طور هم‌زمان با پاداش‌های اتریوم خود استفاده شود.

این فرآیند که به عنوان لیکویید استیکینگ شناخته شده، مدتهاست که توسط سایر بلاکچین‌ها مانند کازماس انجام شده و اخیراً پس از آپدیت ادغام که شبکه را به اثبات سهام تبدیل کرده است، به اتریوم منتقل شده است. امیر فروزانی، مشارکت‌کننده اصلی در Puffer Labs، در بیانیه مطبوعاتی گفت: «هدف ما این است که ضمن ارائه پیشرفته‌ترین پروتکل لیکوئید استیکینگ، موانع را برای افراد مشارکت‌کننده در خانه از بین ببریم.»

در تاریخ ۶ مارس، گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه Eigenlayer از پروتکل وام فوری غیرمتمرکز AAVE براساس TVL پیشی گرفت، با ۱۰/۴ میلیارد دلار ارز دیجیتال که در بستر این پروتکل استیک می‌شوند.

داده‌های تحلیلی پلتفرم Dune نشان می‌دهد که Eigenlayer دارای بیش از ۱۰۷/۹۰۰ سپرده‌گذار منحصر به فرد است. آمار Defillama نیز نشان می‌دهد که ۷۴٪ از توکن‌های استیک شده رپد اتر (WETH) و اتریوم استیک شده لیدو (STETH) هستند. پروتکل‌های لیکوئید استیکینگ در حال حاضر بزرگترین دسته پروتکل دیفای با نزدیک به ۵۵ میلیارد دلار ارزش کل قفل شده در حدود ۱۶۰ پروتکل هستند که عمدتا توسط لیدو، بزرگترین پروتکل با ارزش کل قفل شده ۳۵ میلیارد دلار نگه‌داری می‌شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا