اخبار اتریوماخبار بلاک‌چین

با افزایش فعالیت کاربران، هزینه گس اتریوم در ژانویه ۲۹٪ افزایش یافت

آمار بلاک چین اتریوم نشان می‌دهد که میانگین تعداد بلوک‌های استخراج شده در هر روز تغییر چندانی نداشته، در حالی که حجم کل بلوک در ماه ۷٪ افزایش یافته است.

با ورود به سال ۲۰۲۳، بازار ارزهای دیجیتال ظاهراً روند نزولی سال ۲۰۲۲ را پشت سر گذاشته است. همانطور که سرمایه‌گذاران متوجه شدند، اصلاحات قیمتی که مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدند واکنش قابل‌توجهی داشت که از فعالیت‌های روی بلاک چین اتریوم نمایان است.

بر اساس گزارش پلتفرم  Analytex، میانگین قیمت گس اتریوم – که با کوچک‌ترین واحد اتر یعنی gwei محاسبه می‌شود – در ژانویه ۲۰۲۳ افزایش ۲۹/۲۷٪ داشته است. این گزارش قیمت گس اتریوم را از ژانویه تا دسامبر ۲۰۲۲ مقایسه کرده و نشان می‌دهد که افزایش فعالیت کاربران، شاخص کلیدی افزایش میانگین قیمت گس است که از ۱۹/۲ gwei به ۲۴/۸۲ gwei رسیده است.

میانگین قیمت گس اتریوم در ماه
میانگین قیمت گس اتریوم در ماه – منبع: app.analytex.today

در این گزارش همچنین اشاره شده است که میانگین تعداد کیف پول‌های اتریوم فعال منحصربفرد در روز با حدود ۱۰٪ کاهش به ۳۸۷۴۷۵ عدد رسیده است که کمترین رقم در شش ماه گذشته است. در همین حال، میانگین تعداد قراردادهای هوشمند فعال منحصربفرد ۶/۷۴ درصد افزایش یافته است.

اوج تراکنش‌های اتریوم، ژانویه ۲۰۲۳
اوج تراکنش‌های اتریوم، ژانویه ۲۰۲۳ – منبع: app.analytex.today

 همانطور که در بالا نشان داده شده، سایر معیارهای مهم اندازه‌گیری شده شامل داده‌های تراکنش روزانه اتریوم است که کاهش جزئی ۰/۸ درصدی را از دسامبر تا ژانویه نشان می‌دهد. این گزارش خاطرنشان می‌کند که میانگین تعداد تراکنش‌های روزانه اتریوم طی هشت ماه کاهش یافته است.

آمار بلاک چین اتریوم نشان می‌دهد که میانگین تعداد بلوک‌های استخراج شده در هر روز تغییر چندانی نداشته، در حالی که حجم کل بلوک در ماه ۷٪ افزایش یافته است. پس از مرج اتریوم ، میانگین روزانه داده‌های بلوک در حدود ۰/۰۱٪ ماهانه ثابت بوده است. حجم کل بلوک اتریوم در ماه برای ژانویه ۱۷/۲۴ گیگابایت بود که ۷/۰۸ درصد از مجموع ۱۶/۱ گیگابایتی دسامبر افزایش داشته است.

اتریوم میانگین تعداد بلاک ها در روز
اتریوم میانگین تعداد بلاک ها در روز – منبع: app.analytex.today

این گزارش، معیارهای متضاد داده‌ها را برجسته می کند. تعداد تراکنش‌ها و کیف پول‌های فعال منحصربه‌فرد نسبت به دسامبر کاهش یافته است. همچنین شاخص فعالیت اتریوم نشان داد که تعداد قراردادهای هوشمند فعال و میانگین قیمت گس افزایش یافته است.

پلتفرم Analytex  نشان می‌دهد که این نشان دهنده افزایش علاقه کاربران فعلی بلاک چین و همچنین توسعه دهندگان قراردادهای هوشمند است.

همانطور که قبلاً Cointelegraph گفته بود، طبق گزارش پلتفرم DappRadar، پروتکل‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) شاهد افزایش ارزش کل در استخرهای مختلف سهام در ژانویه بودند. بازار دارایی‌های استیک شده به ارزش ۷۴/۶ میلیارد دلار رسید که نسبت به دسامبر ۲۰۲۲، ۲۶٪ افزایش یافته است.

همچنین آپدیت جدید اتریوم به نام شنگهای، به دلیل احتمال باز شدن برداشت‌ها از قراردادهای استیکینگ در اتریوم، باعث افزایش استیکینگ (staking) در صنعت دیفای شده است. در صنعت استیکینگ، پلتفرم Lido Finance  در ماه ژانویه جای Maker DAO  را به عنوان بزرگترین پروتکل DeFi  گرفت، که دلیل آن محبوبیت پروتکل‌های استکینگ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا