اخبار بلاک‌چیناخبار بیت کوین

استارت یک رالی قوی با بیتکوین ۴۳ هزار دلاری

تحلیل‌های متفاوت و عوامل تاثیرگذار در آینده بیتکوین


پس از یک رالی چشمگیر هشت هفته‌ای که بیتکوین (BTC) را از ۲۷۲۰۰ دلار به بیش از ۴۴هزار دلار رساند، این ارز دیجیتال اکنون با یک اصلاح قیمت بزرگ احتمالی روبرو است.

این پیش‌بینی، گفته تحلیلگر جاستین بنت است که نسبت به وضعیت فعلی بیتکوین ابراز نگرانی کرد و بر اهمیت ماندن قیمت آن بالای ۴۳۳۰۰ دلار تأکید کرد.

در همین حال، افزایش هزینه‌های شبکه و بحث‌ها بر سر اوردینال‌های بیتکوین و توکن‌های BRC-20 باعث پیچیدگی چشم‌انداز ارزهای دیجیتال می‌شود.

بیتکوین در آستانه اصلاح قیمت

در پست اخیر خود در X، بنت به چشم انداز ناامیدکننده‌ای برای بیتکوین می‌پردازد و بیان می‌کند که قیمت بیتکوین زیر ۴۳۳۰۰ دلار خوب به نظر نمی رسد.

شکل‌گیری احتمالی سقف‌های پایین‌تر، شروع به فشار بیشتر روی خط روند حمایتی کرده‌اند. توقف بعدی بیتکوین روی ۳۸هزار دلار است. بنت بر تقویت دلار در بالای سطح حمایت ۱۰۲ تاکید می‌کند و می‌گوید در صورت ادامه این روند، سناریوهای بالقوه کاهش ریسک به وقوع می‌پیوندند.

با افزایش قیمت، هزینه‌های شبکه بیتکوین افزایش می‌یابد و بحث جدیدی را در مورد اوردینال‌ها و توکن‌های BRC-20 آغاز می‌کند. لوک دشجر، توسعه‌دهنده بیتکوین کور، اخیراً درباره اینکه اینسکریپشن‌های بیتکوین یا همان اوردینال‌ها در واقع یک نقص امنیتی هستند صحبت کرده است و سپس گفته که بهتر است این نقص‌های امنیتی از بین برود؛ که در نتیجه می‌تواند اوردینال‌های بیتکوین را از بین ببرد.

صحبت‌های دشجر جامعه کریپتو را به دو دسته تقسیم کرده است و برخی از ماینرهای بدبین از تغییرات پیشنهادی او حمایت می‌کنند. با این حال، دشجر در نظرات خود ثابت قدم است و NFTهای مبتنی بر بیتکوین یا همان اوردینال‌ها را به عنوان «کلاهبرداری» می‌داند.

بیتکوین (BTC) شاهد افزایش هزینه کارمزدها است

در همین راستا، ممپول بیتکوین در حال حاضر با ازدحام شدیدی دست و پنجه نرم می‌کند و تعداد تراکنش‌های تایید نشده آن اخیراً به بالای ۲۴۹ هزار رسیده است. افزایش اینسکریپشن‌های اوردینال نیز به این ازدحام شبکه دامن زده است، زیرا بیش از ۵۰٪ از تراکنش‌های روزانه در شبکه را تشکیل می‌دهند. بنابراین هزینه کارمزدها در حال افزایش بوده و در ششم دسامبر به میانگین ۲۷/۵۵ دلار برای هر تراکنش رسیده است.

تحلیلگر ارشد Glassnode به نام Chackmate بر نارضایتی ناشی از اینسکریپشن‌ها تأکید می‌کند که ۵۰ درصد تراکنش‌های روزانه را تشکیل می‌دهد اما کمتر از ۱۰ درصد از داده‌های بلوک را شامل می‌شوند.

تحلیل و پیش بینی قیمت بیتکوین

بر اساس داده‌های CoinGecko، در حال حاضر، قیمت بیتکوین به ۴۱۷۰۰ دلار رسیده است که نشان دهنده کاهش ۵ درصدی در هفت روز گذشته است.

پلتفرم Bitget Research نیز بینش‌هایی را در مورد روندهای اقتصاد کلان و خرد ارائه کرده است و چشم انداز امیدوارکننده‌ای را برای BTC در سال ۲۰۲۴ پیش بینی کرده است.

رایان لی، تحلیلگر ارشد، بر این باور است که ارزهای دیجیتال BTC و ORDI رشد امیدوارکننده‌ای خواهند داشت و فرصت‌هایی را برای رشد در بازار NFT بیتکوین و شبکه لایتنینگ متصور است.

همچنین، چهره‌های دیگر صنعت مانند مایک نووگراتز، بنیان‌گذار Galaxy Digital و رایان لی از Bitget Research دیدگاه‌های متضادی در مورد آینده بیت‌کوین ارائه می‌کنند.

نووگراتز پیشنهاد می‌کند که ارزش بیتکوین در صورت تایید ETFها به ۷۰ هزار دلار می‌رسد، در حالی که لی پیش‌بینی می‌کند بیتکوین در بازار صعودی بعدی به ۱۰۰,۰۰۰ دلار برسد.

استاندارد چارترد، بانک چندملیتی بریتانیایی، مسیری صعودی را برای بیتکوین پیش‌بینی می‌کند و انتظار دارد که این ارز دیجیتال تا پایان سال ۲۰۲۴ به مرز ۱۰۰هزار دلار برسد.

جف کندریک، رئیس بخش دارایی‌های دیجیتال، علیرغم اذعان به عدم قطعیت در طولانی مدت، بر این باور بانک تاکید کرد که مسیر رسیدن به ۱۰۰هزار دلار به تدریج روشن‌تر می شود.

قابل ذکر است، در جولای ۲۰۲۳، استاندارد چارترد پیش‌بینی خوش‌بینانه خود را تکرار کرد و حتی آن را دوبرابر کرد و پیشنهاد کرد که تا پایان سال ۲۰۲۴ بیتکوین به سمت بالا روند و به ۱۲۰هزار دلار برسد.

اعتماد تزلزل ناپذیر این بانک به ارز دیجیتال بیتکوین، منعکس کننده یک چشم انداز استراتژیک است که فراتر از آنچه «زمستان کریپتو» نامیده می‌شود خواهد رفت و خوش‌بینی جدیدی در فضای ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد.

چه آینده‌ای در انتظار است؟

جامعه کریپتو مشتاقانه منتظر است ببیند آیا قانون‌گذاران ایالات متحده یک ETF بیتکوین با پشتوانه دارایی فیزیکی را تأیید می‌کنند یا خیر. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، تا ۱۰ ژانویه، ملزم به پذیرش یا رد درخواست‌های ارائه شده از سوی شرکت‌های مدیریت دارایی مختلف خواهد بود.

انتظار می‌رود که درخواست‌های ARK Investment و 21Shares اولین متقاضیانی باشند که مورد بررسی قرار می‌گیرند. بقیه درخواست‌ها شامل BlackRock، Wisdom Tree Funds، Invesco، Galaxy Digital، Valkyrie Funds و Bitwise هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا