اخبار صرافی ها

کلاهبرداری ۲۶ هزار دلاری توسعه‌دهنده صرافی یونی سوآپ

توسعه‌دهنده صرافی یونی سوآپ اتهامات سرقت ۲۶ هزار دلار را علیه خود رد کرد.

 

یک توسعه‌دهنده صرافی یونی سوآپ متهم شده است که ۱۴ اتریوم، حدود ۲۶ هزار دلار از یک پروژه میم در شبکه لایه ۲ مبتنی بر صرافی کوین بیس به دست آورده است.

توسعه‌دهنده AzFlin تایید کرد که او پروژه را ایجاد کرده است اما اتهامات مبتنی بر کلاهبرداری راگ پول را علیه خود رد کرد.

اعضای جامعه کریپتو از این صرافی غیرمتمرکز درخواست کرده‌اند تا علیه این توسعه‌دهنده اقدام کند.

این توسعه‌دهنده صرافی یونی سوآپ با نام AzFlin متهم شده است که چیزی حدود ۲۶ هزار دلار، از پروژه FrensTech در Base طی ۴ ساعت پس از راه‌اندازی آن برداشته است. با این حال، این توسعه‌دهنده اتهامات وارده را رد کرد.

اتهامات توسعه‌دهنده صرافی یونی سوآپ

این ادعا مطرح شده است که AzFlin، توسعه‌دهنده FrensTech، چند ساعت پس از راه‌اندازی این پروژه، آن را با مشکل مواجه کرده است. FrensTech یک پروژه میم کوین است که از شبکه اجتماعی محبوب و غیرمتمرکز Friend.Tech استفاده می‌کند.

کلاهبرداری راگ پول Frens
کلاهبرداری راگ پول Frens – منبع: BaseScan

طبق داده‌ها AzFlin موجودی اتریوم را از شبکه Base با استفاده از HOP حذف کرده است. ۱۴ اتریوم مربوط به نقدینگی ناشی از کارمزدها است. او حتی توکن‌هایی را که از نقدینگی حذف کرده بود فروخته است.

این پلتفرم بین توسعه‌دهنده و صرافی یونی سوآپ را با تحلیل تعداد کارکنان صرافی غیرمتمرکز که پروژه را در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) دنبال می‌کردند، ارتباط برقرار کرد.

AzFlin ادعای راگ پول را رد می‌کند و آن را FUD می‌داند

با این حال، AzFlin با وجود اعتراف به ایجاد توکن، ادعای کلاهبرداری راگ پول پروژه را رد کرد. به گفته او، او تنها ۱ اتریوم را از پروژه حذف کرده است.

این توسعه‌دهنده فروش بخشی از توکن‌های FRENS استخراج‌شده از استخر نقدینگی را پذیرفت. AzFlin این اقدام را با این ادعا که خرید اولیه توکن‌های فروخته شده با سرمایه شخصی او انجام شده است، توجیه کرد.

فراخوان برای اقدام صرافی یونی سوآپ

با این حال، معاملات این پلتفرم نشان می‌دهد که یک کلاهبرداری راگ پول رخ داده است. پس از برداشت ۱ اتریوم در ابتدای کار، توسعه‌دهنده همچنین سهم خود را قبل از بریج زدن ۱۴ اتریوم خارج از زنجیره فروخت.

چندین عضو انجمن کریپتو از صرافی یونی سوآپ می‌خواهند تا در مورد این مشکل اقدام کند. هرچند مقدار اندک وجوه دزدیده شده باعث شده است که برخی از افراد انگیزه توسعه‌دهنده را زیر سوال ببرند.

این اولین بار نیست که یک پروژه روی شبکه لایه ۲ جدید تحت حمایت کوین بیس تحت کلاهبرداری راگ پول قرار می‌گیرد. در ماه ژوئیه، میم کوین BALD توجهات زیادی را به خود جلب کرد و به ارزش بازار ۸۵ میلیون دلاری رسید.

ارزش کل قفل‌شده Base
ارزش کل قفل‌شده Base – منبع: L2Beat

با این حال، Base همچنان از استفاده جامعه کریپتو با وجود اقدامات عوامل مخرب شبکه سود می‌برد. بر اساس داده‌های L2Beat، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در شبکه به تدریج به ۲۰۰ میلیون دلار نزدیک می‌شود.

علاوه بر این، طبق داده‌های Dune Analytics، تعداد کاربران فعال آن در ۱۱ آگوست به ۱۳۶ هزار نفر رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا