اخبار صرافی ها

رشد ۱۷ درصدی توکن FTT در پی شایعات راه‌اندازی صرافی FTX

راه‌اندازی مجدد FTX.com به عنوان طرح تسویه برای مشتریان خارجی

 

صرافی ورشکسته رمزارز FTX پیشنهادی ارائه کرده است که ممکن است منجر به راه‌اندازی مجدد بازوی بین‌المللی آن FTX.com شود. در اول آگوست، مدیران ورشکستگی این شرکت با ارائه پیش‌نویس طرح سازماندهی مجدد که در آن راه‌اندازی مجدد مبادلات آفشور منحصر به کاربران غیر آمریکایی را پیشنهاد داده‌اند، شایعات مربوط به راه‌اندازی مجدد این صرافی را تایید کردند.

افزایش ۱۷ درصدی توکن FTT 

FTT، توکن بومی صرافی FTX، با مطرح‌شدن پیشنهاد صرافی برای راه‌اندازی مجدد در بازار بین‌المللی، افزایش قابل توجهی در قیمت خود ثبت کرد.

طبق داده‌های کوین مارکت کپ، FTT در روز سه‌شنبه ۱۷ درصد افزایش یافت و از ۱/۳۴ دلار به ۱/۵۹ دلار رسید. پس از آن، قیمت توکن کاهش یافت و تا ۱/۴۲ دلار سقوط کرد، اما از آن زمان به بعد دوباره صعود کرده است.

جالب اینجاست که سود امروز FTT علیرغم برنامه‌هایی که این صرافی برای توکن اصلی خود داشته رخ داده است. طبق پیش‌نویس طرح سازمان‌دهی مجدد، صرافی FTX قصد دارد تمام ادعاهای FTT را به دلیل «ویژگی‌های سهام مانند» لغو کند.

در این بیانیه آمده است: «تمامی مطالبات و منافع مربوط به دارندگان FTT از تاریخ لازم‌الاجرا شدن لغو و از بین خواهند رفت و دارندگان هیچ گونه توزیعی دریافت نخواهند کرد.»

در زمان نگارش این خبر، FTT با ۷/۳۹ درصد افزایش در روز گذشته، با قیمت ۱/۴۵ دلار معامله می‌شود. در همین حال، حجم معاملات روزانه این توکن ۳۷۸/۶۵ درصد افزایش یافته و اکنون ۴۳.۸ میلیون دلار ارزش دارد.

معامله FTT با ۱/۴۳ دلار در چارت روزانه
معامله FTT با ۱/۴۳ دلار در چارت روزانه – منبع: Tradingview.com

راه‌اندازی مجدد FTX.com به عنوان طرح تسویه برای مشتریان خارجی

صرافی FTX بر اساس طرح‌های پیشنهادی خود برای سازمان‌دهی مجدد قصد دارد مدعیان را در چندین گروه دسته‌بندی کند. اولاً، مشتریان صرافی FTX.com به عنوان مشتریان Dotcom نامیده می‌شوند، در حالی که مشتریان FTX US در گروه مشتریان ایالات متحده قرار می‌گیرند.

در رابطه با تسویه حساب طلبکاران Dotcom، صرافی FTX پیشنهاد می‌کند که بدهکاران ممکن است با سرمایه‌گذاران شخص ثالث برای راه‌اندازی یک صرافی جدید که به عنوان یک پلتفرم آفشور عمل می‌کند، شریک شوند. 

پس از آن، بدهکاران ممکن است به جای انجام تسویه نقدی کامل، بخشی از سهم شرکت را به مجموعه مشتریان Dotcom اعطا کنند.

در بیانیه پیش‌نویس آمده است: «به جای اینکه بازپرداخت به‌صورت پول نقد باشد، بدهکاران ممکن است تعیین کنند که شرکت بورس آفشور مبلغ غیرنقدی را در قالب اوراق بهادار سهام یا توکن به استخر مشتریان Dotcom واریز کند.» گفت‌وگوها در مورد راه‌اندازی مجدد FTX.com در اوایل ژانویه آغاز شد و مدیرعامل شرکت، John J. Ray III اعلام کرد که یک تیم مشاوره را در خدمت گرفته تا این احتمال را بررسی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا