اخبار آلت کوین هااخبار بیت کویناخبار تحلیلی

قیمت بیت کوین پیش از تعیین شاخص قیمت مصرف‌کننده به ۳۰ هزار دلار می‌رسد

تحلیلگرها درباره کم‌اهمیت دانستن تأثیر شاخص قیمت مصرف‌کننده در بازار هشدار دادند.

به نظر می‌رسد که عملکرد قیمت بیت کوین مطمئن‌تر پیش می‌رود، چرا که داده‌های کلان در آمریکا نوید نوسان در روند قیمت بیت کوین و دارایی‌های پرریسک را می‌دهد.

بیت کوین در ۱۲ آوریل در حالی به قیمت ۳۰ هزار دلار رسید که داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده تأثیر چشمگیری بر بازار گذاشت.

چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USD
چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

هشدار تحلیلگرها درباره کم‌اهمیت دانستن تأثیر شاخص قیمت مصرف‌کننده در بازار 

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که جفت ارز BTC/USD پس از پایین‌ترین سطح خود در قیمت ۲۹۸۷۵ دلار، به سطح قیمت قابل‌توجهی نزدیک می‌شود.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) برای ماه مارس تعیین شد و به دنبال آن در نتیجه صورت‌جلسه نشست ماه گذشته کمیته بازار آزاد صندوق ذخیره فدرال (FOMC) مشخص شد که سیاست‌گذاران افزایش ۰/۲۵ درصدی نرخ بهره را تایید کردند.

حساب تحلیلی Tedtalksmacro در بخشی از توضیح خود در توییتر نوشت: «امروز برای آمریکا روز شاخص قیمت مصرف‌کننده است، و برای اولین بار بعد از مدت‌ها، احساس می‌شود که بازار میزان اهمیت این رویداد را دست‌کم گرفته است.»

موقعیت‌یابی تریدرها برای امروز به اندازه‌ای که ما معمولاً مشاهده می‌کنیم، محافظه‌کارانه یا خطرناک نیست.

با مقایسه پیش‌بینی ۵/۲ درصدی سالانه در مقابل میزان ۶ درصدی آن در ماه گذشته، پیداست که شاخص قیمت مصرف‌کننده وضعیت متفاوتی را نشان می‌دهد–سیاست صندوق ذخیره فدرال همچنان نادرست به نظر می‌رسد، در حالی که فشار ناشی از بحران بانکی اخیر حس عدم اطمینان را در بازارها تزریق کرده و مشخص نیست که چه سطحی از سیاست نظارتی امکان‌پذیر است.

داده‌های FedWatch Tool گروه CME نشان می‌دهد که انتظار افزایش نرخ‌ها در ماه مه وجود دارد، اما احتمالاً پس از آن متوقف می‌شود.

چارت احتمال نرخ هدف صندوق ذخیره فدرال
چارت احتمال نرخ هدف صندوق ذخیره فدرال – منبع: CME Group

شرکت بازرگانی QCP Capital در آپدیت بازار که امروز منتشر شد، نوشت: «به باور ما صندوق ذخیره فدرال هنوز تا حد زیادی به داده‌ها وابسته است و هنوز زود است که از فعالیت دست بکشد.»

«بازارها برای افزایش ۲۵ واحد در ثانیه در ماه مه ۷۵ درصد قیمت‌گذاری شده‌اند. بنابراین این عدد از هر جهت اهمیت زیادی دارد. انتشار کمتر از حد انتظار احتمالاً منجر به افزایش قیمت و روند صعودی دارایی‌های پرریسک می‌شود.»

شرکت QCP Capital عنوان کرد که انتشار صورتجلسات کمیته بازار آزاد صندوق ذخیره فدرال، به دلیل واگرایی موقعیت صندوق ذخیره فدرال در مقابل احساسات بازار، به همان اندازه بر دارایی‌های کریپتو تأثیر بگذارد.

«سرمایه‌گذاران دلایل تغییر موضع صندوق ذخیره فدرال و آنچه را که مرتبط با بخش بانکی، نقدینگی و عملکرد کلی بازار است، به دقت بررسی خواهند کرد. در حالی که وابستگی داده‌ها به تورم یک عامل حیاتی خواهد بود، نظرات در مورد ثبات بانک‌ها اهمیت زیادی دارد، به ویژه اینکه صندوق ذخیره فدرال با افزایش نرخ بهره، کاهش اعتبار فعلی را معادل با چه میزان افزایش می‌داند.»

اخیراً، در نظر گرفتن کریپتو به عنوان یک طبقه دارایی بازتاب خوبی در بازارهای کلان نداشته است. 

اتر از سود بیت کوین چشم‌پوشی می‌کند

در همین حال، قبل از راه‌اندازی شبکه اصلی آپدیت اتریوم شانگهای، آلت‌کوین‌ها ۲۴ ساعت سختی را پشت سر گذاشتند و بسیاری از ارزهای دیجیتال که در لیست ۱۰ رمزارز برتر بودند، از نظر ارزش بازار بین ۳ تا ۴ درصد کاهش یافتند.

مایکل ون دپوپ، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت تجاری Eight، خاطرنشان کرد: «با انجام این کار، آلت کوین‌ها با عبور بیت کوین از مرز ۳۰ هزار دلار سودی نکردند.»

شرایط سختی در بازار برای آلت کوین‌ها برقرار است، زیرا اکثر آنها در حال اصلاح حرکت خود هستند. بیت کوین نیز با انتشار نرخ شاخص قیمت مصرف‌کننده، همچنان در سطح قیمت ۲۹۹۰۰ دلار است.

همانطور که انتظار می‌رود، شاخص قیمت مصرف‌کننده اهمیت خود را بیشتر نشان می‌دهد. احتمال اصلاح قیمت در وضعیت فعلی محتمل است.

چارت کندل یک روزه جفت ارز ETH/BTC
چارت کندل یک روزه جفت ارز ETH/BTC – منبع: TradingView

تریدر محبوب بازار، Credible Crypto اینگونه واکنش نشان داد: «همانطور که انتظار می‌رفت، قدرت جفت ارز ETH/BTC کوتاه‌مدت بود.»

او اضافه کرد که این عملکرد به خودی خود نشان‌دهنده ضعف اتریوم نیست، بلکه فقط قدرت بسیار بیشتر بیت کوین را نشان می‌دهد.»

چارت توصیفی جفت ارز ETH/BTC
چارت توصیفی جفت ارز ETH/BTC – منبع: حساب توییتر Credible Crypto

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا