اخبار صرافی ها

دو صرافی غیرمتمرکز دوباره هک شدند!

هکرها دوباره دو صرافی Velodrome و Aerodrome را هدف قرار دادند.

 

دو صرافی غیرمتمرکز که چند روز پیش اعلام کردند هک شده‌اند، در بیانیه جدیدی اعلام کردند که دوباره مورد حمله هکرها قرار گرفته‌اند.

صرافی‌های غیرمتمرکز Velodrome و Aerodrome که بر روی شبکه‌های Optimism و Base فعالیت می‌کنند، بار دیگر قربانی حمله هکرها شدند.

چند روز پیش نیز این دو صرافی مورد حملات مشابه قرار گرفتند و دامنه (Domain) آنها هدف حملات بوده‌اند. البته هر دو تیم تایید کردند که دامنه‌هایشان را بازپس گرفته‌اند.

صرافی‌ها به کاربران خود در مورد این حمله هشدار دادند، حمله‌ای که درست پس از حمله مشابه در ۲۹ نوامبر رخ داد. هر دو تیم Aerodrome و Velodrome پیام‌های مشابهی را در اکانت‌های X خود منتشر کردند و گفتند: «به نظر می‌رسد سرویس ارائه دهنده خدمات ما دوباره هک شده است» و به کاربران توصیه کردند که با این وبسایت‌ها تعامل نداشته باشند.

این مشکل در عرض چند ساعت حل شد و هر دو تیم در پیام‌های مشابهی گفتند: «دامنه‌ها بازیابی شده‌اند و در سطح TLD مسدود شده‌اند و در انتظار انتقال به یک ارائه‌دهنده جدید هستند». آنها به کاربران اطمینان دادند که فرانت‌اند صرافی غیرمتمرکز آنها در طول حادثه به خطر نیفتاده است. طبق سوابق دامنه آنها، وبسایت هر دو پروژه توسط Porkbun مدیریت می‌شد.

صرافی Aerodrome که در شبکه لایه دو اتریوم یعنی Base کار می‌کند، قبلاً گفته بود که یک «نهاد جداگانه و مستقل» از صرافی Velodrome است که روی شبکه Optmism کار می‌کند. طبق داده‌های DefiLlama، هر کدام از این صرافی‌ها از نظر ارزش کل قفل شده (TVL) بزرگترین صرافی در شبکه خود هستند.

تأثیر این حملات هک بر دارایی‌های کاربر همچنان نامشخص است. با این حال، تحلیلگر بلاکچین ZachXBT تخمین می‌زند که ممکن است بیش از ۱۰۰ هزار دلار سرمایه درگیر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا