اخبار صرافی هااخبار قانون‌گذاری

نقش صرافی کوین بیس در ورشکستگی شرکت سلسیوس چیست؟

صرافی کوین بیس و شرکت سلسیوس با شکایت‌هایی از سوی SEC روبرو هستند.

 

صرافی کوین بیس و شرکت سلسیوس با شکایت‌هایی از سوی SEC روبرو هستند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اعلام کرد نگرانی‌هایی در مورد مشارکت پیشنهادی شرکت کوین بیس در طرح شبکه سلسیوس برای خروج از ورشکستگی دارد.

بر اساس طرح پیشنهادی، سلسیوس موافقت کرد که صرافی کوین بیس را برای توزیع دارایی‌ها بین مشتریان بین‌المللی مشارکت دهد. در تشکیل پرونده‌ای در روز جمعه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار—که کوین بیس را در اوایل سال جاری به فعالیت به عنوان یک بورس اوراق بهادار ثبت نشده، کارگزار و اتاق پایاپای متهم کرد—بیان داشت که این توافقنامه‌ها «بسیار فراتر از خدمات یک آژانس توزیع می‌روند، که خدمات کارگزاری را در نظر می‌گیرد و نیز خدمات معاملاتی اصلی که بسیاری از نگرانی‌ها را موجب می‌شود» که در پرونده مطرح شده است.

سلسیوس در جولای ۲۰۲۲ درخواست حفاظت در برابر ورشکستگی داد و در تلاش است تا به عنوان یک شرکت جدید متعلق به کاربران خود ظاهر شود و حدود ۲ میلیارد دلار بیت کوین و اتریوم را به عنوان بخشی از این طرح توزیع کند. سلسیوس می‌خواهد تحت مدیریت جدید به رهبری شرکت سرمایه‌گذاری Arrington Capital، بخشی از کنسرسیومی به نام Fahrenheit LLC که دارایی‌های وام‌دهنده کریپتو را در یک حراج ورشکستگی در اوایل سال جاری برنده شد، شروع به فعالیت کند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به ناظر ورشکستگی وزارت دادگستری و برخی از مشتریان سلسیوس در جنبه‌های چالش برانگیز طرح فصل ۱۱ شرکت پیوست. چنین چالش‌هایی در فصل ۱۱ رایج هستند و ممکن است قبل از اینکه قاضی مارتین گلن تصمیم به بررسی طرح ورشکستگی سلسیوس در ۲ اکتبر بگیرد، حل شود. کمیسیون اعلام کرد که نگرانی‌های خود را با وکلای سلسیوس در میان گذاشته و این شرکت در حال رسیدگی به مسائل دیگر با طرح ورشکستگی بوده که از سوی قانون‌گذاران مطرح شده است.

صرافی کوین بیس که در حال مبارزه با شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار است، تنها در توییتی طی روز دوشنبه در حساب کاربری X (توئیتر سابق) از سوی پل گروال، مدیر ارشد حقوقی شرکت، اعلام کرد: «متعجبم، چرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار با این نقش مخالفت می‌کند که یک شرکت عمومی قابل اعتماد آمریکایی این نقش را بر عهده بگیرد؟ ما مشتاقانه منتظر رسیدگی به این موضوع با دادگاه ورشکستگی هستیم و نقش خود را برای بازگرداندن مشتریان سلسیوس به وضعیت سابق به عهده می‌گیریم.»

کمیسیون بورس و اوراق بهادار اتهامات کلاهبرداری علیه سلسیوس و مدیر اجرایی سابق آن، الکس ماشینسکی، مطرح کرده است، که او نیز با اتهامات جنایی روبرو است و البته اعلام بی‌گناهی کرده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار اظهار کرد که پرونده آن در انتظار نتیجه پرونده جنایی علیه ماشینسکی است.

مایکل آرینگتون، بنیانگذار Arrington Capital، روز دوشنبه اعلام کرد که دیگر در هیئت مدیره شرکت جدید نخواهد بود و صندلی او به شریکش در Fahrenheit، راوی کازا٬ خواهد رسید.

آرینگتون در توییتی گفت: «من همچنان از این قرارداد حمایت می‌کنم و مشتاق به مشارکت به روش‌هایی غیر از فعالیت در هیئت مدیره هستم. به‌جز تصمیم به کناره‌گیری از فعالیت در بخش هیئت مدیره، نقش سرمایه‌گذاری و مشاور فعال ما از طریق فارنهایت طبق برنامه پیش خواهد رفت.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا