اخبار بیت کوین

همبستگی بین قیمت طلا و قیمت بیتکوین در سال ۲۰۲۳

فیدلیتی افزایش همبستگی بین طلا و بیتکوین را در سال ۲۰۲۳ گزارش کرد.


فیدلیتی، مدیر دارایی، از افزایش همبستگی بین طلا و بیتکوین در سال ۲۰۲۳ خبر داد. قیمت بیت کوین از رابطه معکوسش با نرخ بهره فاصله گرفت و علی رغم افزایش نرخ‌های جهانی، به طرز شگفت‌آوری بالا رفت. 

از طرفی، قیمت طلا با نوسانات قابل توجهی همراه بود اما عملکرد قوی در برابر ارزهای مختلف نشان داد و از الگوی بیت کوین برای دنبال کردن روند صعودی الگوبرداری کرد. 

قیمت طلا نسبت به دلار آمریکا به دلیل ریسک‌های ژئوپلیتیکی و تقاضای بانک مرکزی، تا ۱۴.۶ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش داشت. همچنین، بیت کوین در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۱۵۶ درصد صعود قیمت را تجربه کرد. 

مقایسه قیمت بیتکوین با نرخ بهره در آینده
مقایسه قیمت بیتکوین با نرخ بهره در آینده – منبع: Fidelity

فیدلیتی حدس می‌زند که سرمایه‌گذاران ممکن است شاهد کسری بودجه برای ایالات متحده باشند یا به احتمال زیاد نرخ بهره تغییر کند. در این میان، میزان عرضه برای بیت کوین نیز به شدت مورد توجه قرار گرفت و دارندگان بلندمدت بیتکوین به بالاترین حد خود یعنی ۷۰ درصد رسیدند.

فیدلیتی می‌گوید:

«اما در سال گذشته با ادامه افزایش نرخ‌های واقعی (کاهش تورم و افزایش بازدهی خزانه‌ها با سرعت باورنکردنی) بیتکوین نه تنها ثابت ماند بلکه افزایش قیمت داشت. آیا این ممکن است به دلیل یک رویداد خاص مانند تایید پیش‌بینی اسپات ETF بیتکوین باشد؟ شاید. اما اینطور فکر نمی‌کنیم زیرا طلا نیز اخیراً رفتارهای مشابهی از خود نشان داد.»

بازار خرسی به خاطر توقف خود فرصت‌های قدرتمندی را از دست داد و علی‌رغم افزایش ۱۶۰ درصدی بیت کوین، کوین‌هایی با فرصت سرمایه‌گذاری بلند مدت و البته نقد شونده،‌ واکنشی نسبت به قیمت بیتکوین نشان ندادند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا