اخبار NFT

سولانا، اتریوم و بیتکوین؛ چه کسی در بازار NFT برنده است؟

اتریوم، سولانا و بیتکوین برای به دست گرفتن بازار NFT با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 

بازار NFT در حال حاضر سمت و سوی متفاوتی به خود گرفته است به طوری که در بازار اتریوم، سولانا و بیتکوین مردم به دنبال کسب امتیاز هستند. هدف این روند جلب توجه معامله‌گران و ارائه مدل‌های مبتنی بر امتیاز است که این مدل‌ها در نهایت به ایردراپ توکن یا پاداش‌های دیگر منجر می‌شود.

Magic Eden اخیراً سیستم جوایز «Diamonds» خود را معرفی کرده است. این سیستم سبک امتیازدهی دارد و به معامله‌گران سولانا جایزه می‌دهد. مجیک ادن از این روش برای رقابت با تنسور یکی دیگر از بازارهای پیشرو NFT سولانا استفاده می‌کند. 

البته تنسور علی رغم سبقت گرفتن از مجیک ایدن در سال گذشته، هنوز هیچ ایردراپ توکن مرتبط با سیستم امتیاز دهی معرفی نکرده است. در عوض، سیستم Diamonds خود را راه‌اندازی کرد که از سولانا شروع شد و به بیتکوین، پالیگان و اتریوم گسترش یافت. البته هدف مجیک ایدن هنوز نامشخص است اما انتظار می‌رود که در کنار سیستم پاداش دهی، از توکن NFT نیز برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند.

علی‌رغم تلاش‌های مجیک ایدن، داده‌های بازار نشان می‌دهد که تنسور همچنان در بازار NFT سولانا از مجیک ایدن جلو زده است. در واقع NFT سولانا بیش از ۷۳ درصد است، در حالی که مجیک ایدن روی سطح ۲۲ قرار دارد. وقتی همه زنجیره‌های NFT را در نظر می‌گیریم، می‌بینیم که Blur در حدود ۴۲ درصد از بازار را در شبکه اصلی اتریوم در دست دارد و پس از آن تنسور و مجیک ایدن قرار دارند.

اوپن سی (OpenSea) با وجود نداشتن سیستم امتیازدهی، همچنان چهارمین بازی محبوب در اتریوم و پالیگان است و ۱۲/۴ درصد از بازار را به خود اختصاص داده است. 

داده‌های ۲۴ ساعته Tiexo نمونه کوچکتری از لیست قرارگیری این شرکت‌ها را نشان می‌دهد. طبق این داده‌ها، مجیک ایدن کمی کمتر از ۱۲ درصد و Blur روی سطح ۵۲/۵ درصد قرار دارد. مجیک ایدن قصد دارد برای فشار روی اتریوم با یک بازار جدید وارد شود و این بازار در ۲۷ فوریه راه‌اندازی خواهد شد. این شرکت با YogaLabs همکاری می‌کند و قصد دارد سهم بازار مجیک ایدن را افزایش دهد. اثربخشی این حرکت نامشخص است، زیرا چشم‌انداز رقابتی NFT پویا و غیرقابل پیش‌بینی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا