اخبار صرافی هااخبار قانون‌گذاری

رشد ۶۵۰ درصدی حجم معاملات صرافی یونی سوآپ طی دو سال

صرافی یونی سوآپ ۳۷٪ حجم معاملات لایه ۲ اتریوم را به خود اختصاص داده است.

 

صرافی یونی سوآپ، صرافی غیرمتمرکز شبکه اتریوم، در مقایسه با فعالیت دو سال پیش، به میزان قابل‌توجهی حجم بیشتری از معاملات را در اختیار بلاکچین‌های لایه ۲ می‌گذارد.

این صرافی غیرمتمرکز (DEX) حدود ۳۷ درصد از کل حجم معاملات در لایه ۲ را به خود اختصاص می‌دهد، در حالی که در بستر دومین بلاکچین بزرگ کریپتو، اتریوم (ETH) اجرا می‌شود.

محقق 21.co به نام Tom Wan خاطرنشان کرد که حجم لایه ۲ این پلتفرم در ۲۴ ماه بیش از ۶۵۰ درصد رشد داشته که از حدود ۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۳۰ میلیارد دلار در سال جاری افزایش یافته است. تحلیلگران اضافه کردند که اگر پروتکل‌های با کیفیت بیشتری در شبکه‌های لایه ۲ مانند Arbitrum، Coinbase’s Base و Optimism راه‌اندازی شوند، این روند می‌تواند بیش از این هم تقویت شود.

به گفته این محقق، فعالیت‌های اقتصادی بیشتری در بستر لایه ۲ رخ داده، به‌ویژه Base و Arbitrum که ۸۲ درصد از کل حجم معاملات لایه ۲ در صرافی یونی سوآپ را تشکیل می‌دهند. انتظار می‌رود که تسلط حجم راه‌حل‌های لایه ۲ در صرافی یونی سوآپ تا پایان سال جاری به ۵۰ درصد افزایش یابد.

داده‌ها نشان می‌دهد که صرافی یونی سوآپ تنها ۲/۹ درصد از حجم کل آلتکوین‌های لایه ۱ را به خود اختصاص داده است، اما وان معتقد است که این روایت ممکن است در آینده تغییراتی پیدا کند. وان توضیح داد که لایه ۱ های سازگار با EVM با کارایی بالا همراه با استراتژی توسعه چند زنجیره‌ای می‌تواند به DEX اجازه دهد تا حجم معاملات بیشتری را در شبکه‌هایی مانند Sei و Monad جذب کند.

نمودار معاملات صرافی غیرمتمرکز یونی سوآپ
نمودار معاملات صرافی غیرمتمرکز یونی سوآپ – منبع: Dune Analytics

صرافی یونی سوآپ (UNI) اولین صرافی غیرمتمرکز در شبکه اتریوم بود و همچنان بزرگترین محل معاملات آنچین در بلاکچین لایه ۱ کریپتو باقی مانده است. این پروتکل بیش از ۲ تریلیون دلار حجم معاملات تجمعی در ۱۷ زنجیره را به خود اختصاص داده است. براساس آمار و داده‌های DefiLlama، کاربران بیش از ۵/۵ میلیارد دلار بر اساس شاخص ارزش کل قفل شده سپرده‌گذاری کرده‌اند.

آمار صرافی یونی سوآپ
آمار صرافی یونی سوآپ – منبع: DefiLlama

این مرکز ارائه‌دهنده خدمات رمزنگاری مستقر در بروکلین که در سال ۲۰۱۷ توسط Hayden Adams تأسیس شد، اکنون با اقدامات اجرایی احتمالی از سوی SEC ایالات متحده مواجه است که در حال حاضر درگیر سرکوب گسترده صنعت کریپتو است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار به این صرافی اطلاعیه ولز ارائه کرد و صرافی یونی سوآپ قصد دارد از خود در برابر این تصمیم اتخاذ شده دفاع کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا