اخبار بین الملل

کشور السالوادور تا پایان سال تمام ویزای آزادی خود را خواهد فروخت

اهدای ۱ میلیون دلار بیتکوین یا تتر به السالوادور و دریافت ویزای آزادی، شهروندی و اقامت این کشور


دفتر ملی بیتکوین السالوادور می‌گوید که در حال حاضر «صدها درخواست» برای ویزای آزادی جدید این کشور دریافت کرده است. این دفتر (ONBTC) می‌گوید که برنامه ۱ میلیون دلاری Freedom Visa یا ویزای آزادی از زمان راه‌اندازی آن در هفتم دسامبر تاکنون درخواست‌های بسیاری دریافت کرده است و انتظار دارد تا قبل از پایان سال ۲۰۲۳ به طور کامل به فروش برسد.

سخنگوی دفتر ملی بیتکوین السالوادور گفته که صدها درخواست به صورت آنلاین حضوری در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خود دریافت کرده است: «با توجه به سطح فعلی علاقه مردم به این ویزا، ما انتظار داریم که این برنامه تا پایان سال کاملاً به مرحله تکمیل ظرفیت برسد.»

ویزای آزادی که توسط دولت السالوادور در هفتم دسامبر و با مشارکت شرکت صادرکننده استیبل کوین یعنی تتر راه‌اندازی شد، یک برنامه شهروندی و اقامت است که به ۱۰۰۰ نفر از افرادی داده می‌شود که ۱ میلیون دلار بیتکوین یا تتر خود را برای کمک مالی به این کشور اهدا می‌کنند. سخنگوی ONBTC تصریح کرد که این برنامه در مجموع تنها به ۱۰۰۰ نفر در هر سال اعطا می‌شود.

تحلیلگران بازار مانند مدیر ارشد سرمایه گذاری ارز دیجیتال آلتانا، آلیستر میلن، برنامه ویزای میلیون دلاری السالوادور را زمانی که در کنار برنامه‌های ارائه شده توسط کشورهایی مانند مالت مقایسه می‌کنند، که شهروندی کامل اروپایی را برای ۸۱۰,۰۰۰ دلار ارائه می‌دهند، برنامه‌ای کم‌طرفدار می‌نامند.

آلیستر میلن در یک توییت نوشت: «ارائه ویزا و شهروندی السالوادور به هر کسی که ۱ میلیون دلار (به USDT یا بیتکوین) در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کند. صادقانه بگویم، این برنامه در بازار جهانی امروز غیررقابتی و کم‌طرفدار و ناامیدکننده است، مخصوصاً که می‌توان شهروندی اتحادیه اروپا را با هزینه کمتری دریافت کرد.»

با این حال، دفتر ملی بیتکوین السالوادور می‌گوید که قیمت ۱ میلیون دلاری برای ویزای آزادی قیمت عادلانه‌ای است: «در واقع، قیمت آن پایین‌تر از حد معمول است. زیرا در حالی که برنامه‌های شهروندی زیادی در جهان وجود دارد، تنها یک کشور حامی بیتکوین وجود دارد.»

علیرغم قیمت بالای این برنامه ویزای آزادی نسبت به سایر برنامه‌های ویزا، سیاست‌ها و مشوق‌های متعددی که توسط رئیس جمهور نایب بوکله در چند سال گذشته در السالوادور ایجاد شده است، می‌تواند بیتکوین‌داران را به سوی این کشور ترغیب کند.

در سپتامبر ۲۰۲۱، بوکله بیتکوین را به عنوان پول قانونی به رسمیت شناخت و تمام مالیات بر عایدی سرمایه را برای سرمایه‌گذاران بیتکوین حذف کرد. او بعداً همه اشکال مالیات را برای شرکت‌های فناوری و رمزارزی که تصمیم به راه‌اندازی شرکت خود در این کشور داشتند را نیز کنار گذاشت.

بوکله در اول دسامبر از سمت خود کناره گیری کرد تا بر کمپین انتخاب مجدد خود قبل از انتخابات عمومی کشور در فوریه ۲۰۲۴ تمرکز کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا