اخبار دیفای

عصر یخبندان دیفای به پایان رسیده است!

افزایش استفاده کاربران از پروتکل‌های دیفای


داده‌های هفته‌های اخیر نشان می‌دهند که استفاده کاربران از پروتکل‌های دیفای یا همان امور مالی غیرمتمرکز افزایش یافته است. این امر نشان‌دهنده جریاناتی درونی دیفای و به پایان رسیدن عصر یخبندان اخیر آن است. 

حجم معاملات در صرافی‌های غیرمتمرکز یا DEX طی هفته اخیر به رقم قابل توجه ۱۸/۹ میلیارد دلار رسیده است، که بیشترین رقم از ماه ژوئن بوده است. 

عکس حجم معاملات دیفای لاما
عکس حجم معاملات دیفای لاما – منبع: DefiLlama

همچنین، حجم معاملات آپشن (Options) نیز در حال افزایش است. این رقم پس از سه هفته صعود متوالی، به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است. 

در عین حال، مهمترین شاخص برای رشد امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) شاخص ارزش بازار استیبل کوین‌ها باشد. استیبل کوین‌ها عوامل مهمی در DeFi هستند و بسیاری از تحلیلگران معتقدند که اکوسیستم دیفای نمی‌تواند به صورت پایدار رشد کند، مگر اینکه این شاخص نیز در حال افزایش باشد. 

ارزش کل بازار استیبل کوین از دیفای لاما
ارزش کل بازار استیبل کوین از دیفای لاما – منبع: DefiLlama


احتمالاً هنوز زود است که بگوییم سرمایه زیادی وارد اکوسیستم DeFi شده است، اما به نظر می‌رسد حداقل سرمایه خروجی از سیستم متوقف شده است. همراه با افزایش فعالیت در دیفای، باید منتظر برخی رویدادهای مهم در این صنعت باشیم. 

یکی از آنها توکن جدید Yearn Finance به نام veYFI است که بسیاری معتقدند منجر به ایجاد یک رالی در این صنعت و افزایش روند صعودی تراکنش‌ها خواهد شد. سیستم این توکن جدید، رشد پایدار پلتفرم Yearn Finance را بهبود می‌بخشد. 

همچنین پلتفرم دیفای dYdX ورژن v4 خود را روی زنجیره‌ای مبتنی بر Cosmos راه‌اندازی کرده است و انتقال خود از پلتفرم لایه ۲ اتریوم که StarkEx نام دارد را تکمیل کرده است. 

این انتقال پیشرفت شگرفی برای Cosmos به همراه خواهد داشت زیرا dYdX به صورت هفتگی تراکنش‌هایی به ارزش بیش از ۴ میلیارد دلار را به ثبت می‌رساند. 

البته این تغیر برای dYdX چالش‌های به همراه دارد زیرا معلوم نیست که کاربران آن نیز تراکنش‌های خود را به Cosmos می‎‌آوردند یا خیر. همچنین سپرده‌گذاران dYdX باید سرمایه خود را استیک کنند تا امنیت زنجیره جدید تامین شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا