اخبار بین المللخبر فوری

وارن بافت: هیچ جایگزینی برای دلار آمریکا وجود ندارد

دیدگاه‌های وارن بافت در مورد اقتصاد ایالات متحده، دلار آمریکا و استراتژی نقدی

 

وارن بافت، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت Berkshire Hathaway، تاکید می‌کند که در حال حاضر هیچ جایگزین مناسبی برای دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی وجود ندارد و تاکید کرد که بدهی ایالات متحده «برای مدت بسیار طولانی» قابل قبول خواهد بود. 

دیدگاه‌های وارن بافت در مورد اقتصاد ایالات متحده، دلار آمریکا و استراتژی نقدی

وارن بافت، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت برکشایر هاتاوی، در جلسه سالانه شرکت خود در روز یکشنبه در مورد طیف وسیعی از موضوعات، از جمله سطح بدهی ایالات متحده، نقش دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی، و ذخایر نقدی قابل توجهی که توسط شرکت او نگهداری می‌شود صحبت کرد.

وارن بافت در مورد موضعش در مورد احتمال اینکه بازار جهانی ممکن است به نقطه‌ای برسد که دیگر نتواند تمام بدهی‌های صادر شده ایالات متحده را در خود جای دهد، مورد پرسش قرار گرفت. این سوالات به دنبال انتشار داده‌های اخیر مطرح شد که نشان می‌دهد بازار خزانه‌داری از پایان سال ۲۰۱۹ به بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته و به ۲۷ تریلیون دلار رسیده است، رقمی که «تقریباً شش برابر بیشتر از قبل از بحران مالی ۲۰۰۹-۲۰۰۸ است.» 

وارن بافت در ادامه اظهار نظر کرد: «موضوع اصلی مقدار بدهی آمریکا نیست، بلکه بحث تورم و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی است. من هیچ جایگزینی برای دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره نمی‌شناسم.»

بافت همچنین از تلاش‌های جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در رابطه با اقتصاد ایالات متحده قدردانی کرد. مدیرعامل برکشایر تاکید کرد: «جروم پاول فرد بسیار عاقلی است. با این حال، سیاست‌های مالی را کنترل نمی‌کند.» 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا