اخبار NFTاخبار اتریوم

رشد ۹۹ میلیون دلاری فروش NFT در اکتبر

جهش ۳۲ درصدی فروش NFT در اکتبر به رهبری اتریوم


پس از ماه‌ها کاهش فروش، بازار NFT بر اساس داده‌های DappRadar در ماه اکتبر رشد قابل‌توجهی داشته، حتی اگر هنوز با اوج فاصله زیادی داشته باشد.

بر اساس گزارشی که شرکت DappRadar منتشر کرده است، بازار JPEG کریپتو (بازار NFT) نشانه‌هایی از حیات نشان می‌دهد—با وجود اخراج گسترده در بازار اوپن سی در روز جمعه—چرا که حجم معاملات NFT در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل ۹۹ میلیون دلار رشد کرده است.

DappRadar با اشاره به اینکه حجم معاملات NFT در حدود ۳۲ درصد از ۳۰۶ میلیون دلار در سپتامبر به ۴۰۵ میلیون دلار در ماه گذشته افزایش یافت، نوشت: «روند نزولی یک ساله در معاملات NFT شکسته شده است.» این شرکت این رکورد فروش را به عنوان سطحی از فروش توصیف کرد که از ماه آگوست مشاهده نشده بود.

NFTها توکن‌های دیجیتال منحصر به فردی هستند که نشان‌دهنده مالکیت یک آیتم، اغلب هنر دیجیتالی هستند. در حالی که بازار NFT در سال ۲۰۲۱ و اوایل سال ۲۰۲۲ حباب داشت، امسال برای بسیاری از پروژه‌های پروفایل (PFP) تا کنون سخت گذشته است—به عنوان تبلیغات مجموعه‌هایی مانند Bored Ape Yacht Club (BAYC) Yuga Labs در میانه دوره‌ای که از آن با نام زمستان کریپتو یاد می‌شود.

با این حال، نشانه‌هایی از فعالیت دوباره در صنعت گسترده‌تر دارایی‌های دیجیتال به چشم می‌خورد. به گفته تحلیلگران، افزایش حجم معاملات NFT زمانی رخ داد که قیمت بیتکوین به بالای ۳۵ هزار دلار رسید—بالاترین قیمت خود در ۱۶ ماه اخیر—که به گفته تحلیلگران هم‌زمان پیش‌بینی می‌شد که ETF بیتکوین به زودی در ایالات متحده تایید شود.

گزارش DappRadar سولانا را به عنوان یک شبکه از نظر رشد معرفی می‌کند. براساس این گزارش حجم معاملات NFT در لایه یک ۱۵ درصد رشد کرد و از ۲۴ میلیون دلار به ۲۷/۶ میلیون دلار رسید. در همین حال، طبق گزارش CoinGecko، قیمت خود سولانا در ماه اکتبر ۶۵ درصد افزایش یافت و از ۲۳ دلار به حدود ۳۸ دلار جهش کرد.

حجم معاملات NFT در وسعت بلاکچین‌هایی که از توکن‌ها پشتیبانی می‌کنند، در گزارش DappRadar ثبت شده است. در تمام شبکه‌ها، جهش ۵۰ درصدی در حجم معاملات NFT روی شبکه اتریوم—و دومین ارز دیجیتال—آن را پیشرو نگه می‌دارد.

با افزایش جریان NFTها در ماه اکتبر، قیمت پایه NFT—یا ارزانترین NFT فهرست شده در بازار ثانویه—برای برخی از پروژه‌های PFP محبوب نیز افزایش یافت. به عنوان مثال، قیمت کف NFT از Bored Ape Yacht Club فوق از ۴۰ هزار دلار اتریوم به حدود ۵۵ هزار دلار افزایش یافت.

از سوی دیگر، افزایش قیمت پروژه‌های PFP که ارزش بازار بزرگی دارند، مورد توجه مدیر تحقیقات استارتاپ Proof NFT قرار گرفته است. این محقق هفته گذشته با نام مستعار Punk9095 در توییتر گفت: «آپتوبر از راه رسیده است.»

در حالی که گزارش DappRadar می‌تواند امیدهایی شبیه به WAGMI را در میان برخی از معامله‌گران NFT برانگیزد، ۴۰۵ میلیون دلار حجم معاملات NFT در ماه اکتبر در مقایسه با ۲ میلیارد دلار NFT که در ماه مارس معامله شد، مبلغ ناچیزی است. علاوه بر این، فروش NFT در ماه گذشته به کاهش خود ادامه داد.

به گزارش DappRadar، علیرغم افزایش ارزش معاملات، تعداد کلی NFTهای فروخته شده در اکتبر ۵ درصد کاهش یافت و از ۳/۵۸ میلیون در سپتامبر به ۳/۴ میلیون در ماه گذشته رسید. با این حال، کاهش شدیدتر از زمانی بود که فروش NFT در ماه آگوست ۲۹۰ هزار دلار کاهش یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا