اخبار بیت کوین

آپدیت جدید گوگل: اجازه تبلیغات برای صندوق‌های کریپتو ایالات متحده

آغاز امکان تبلیغات گوگل برای صندوق‌های کریپتو همزمان با تایید احتمالی ETFهای بیتکوین

 

گوگل از ژانویه اجازه تبلیغات برای صندوق‌های کریپتو مستقر در ایالات متحده را می‌دهد؛ به نظر می‌رسد این تغییر در همان ماه اتفاق می‌افتد که پیش‌بینی می‌شود صندوق‌های قابل معامله در بورس یا همان ETFهای بیتکوین توسط SEC تایید شوند.

گوگل سیاست تبلیغاتی مرتبط با ارزهای دیجیتال خود را به روز کرده است تا از پایان ژانویه، همان ماهی که طرفداران ETF بیتکوین منتظرش هستند،، تبلیغات مربوط به صندوق‌های تراست کریپتو را مجاز کند.

در گزارش تغییر سیاست‌های گوگل در ششم دسامبر، گوگل اعلام کرد که سیاست‌های تبلیغاتی مربوط به ارزهای دیجیتال و محصولات مرتبط با آن در ۲۹ ژانویه ۲۰۲۴ به‌روزرسانی می‌شود تا ارائه تبلیغات را برای «تبلیغ‌کنندگان صندوق‌های کریپتو در ایالات متحده آمریکا» را مجاز کند.

صندوق‌های ارزهای دیجیتال یا همان Cryptocurrency Coin Trusts به عنوان نمونه‌هایی از «محصولات مالی که به سرمایه‌گذاران امکان داد و ستد سهام در صندوق‌های دارای استخرهای بزرگ ارز دیجیتال را می‌دهد»—مانند ETFها—دسته بندی می‌شوند.

گوگل در بیانیه خود نوشته که «ما از همه تبلیغ کنندگان انتظار داریم که قوانین دولتی را برای هر منطقه‌ای که هدف تبلیغات آنها است را رعایت کنند. این سیاست‌ها در سطح جهانی برای همه حساب‌هایی که این محصولات را تبلیغ می‌کنند اعمال خواهد شد.»

تبلیغ‌کنندگان بالقوه صندوق‌های کریپتو برای اجرای تبلیغات باید دارای گواهینامه گوگل باشند. این گواهی شامل آگهی‌دهنده‌ای است که مجوز مناسب از مقام محلی مربوطه را داشته باشد، و «محصولات، لندینگ پیج‌ها، و آگهی‌های او باید تمام الزامات قانونی کشور یا منطقه‌ای را که می‌خواهند برای آن گواهی دریافت کنند، برآورده کند».

گوگل قبلاً اجازه تبلیغات برای برخی از ارزهای دیجیتال و محصولات مرتبط را می‌داد، اما تبلیغات برای پلتفرم‌های شرط‌بندی مبتنی بر ارزهای دیجیتال یا NFTها، ICOها، پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز، و خدماتی که سیگنال‌های تجاری ارائه می‌دهند شامل آنها نمی‌شد.

این تغییر در سیاست تبلیغات گوگل زمانی انجام می‌شود که تحلیلگران ETF بلومبرگ ۹۰ درصد احتمال تایید ETF بیتکوین را در ایالات متحده تا ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ تعیین کرده‌اند و این امکان وجود دارد که چندین درخواست به طور همزمان تأیید شوند.

۱۳ متقاضی ETF بیتکوین وجود دارد و جزئیات عمومی در مورد فرآیندهای تایید آنها در دسترس نیست. بسیاری از مدیران این صندوق‌ها—از جمله BlackRock، Grayscale و Fidelity—اخیراً با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ملاقات کرده‌اند تا درباره «جزئیات فنی  و کلیدی» اجرای این ETFها صحبت کنند.

فضای کریپتو بسیار تحت تاثیر این تاییدیه‌های مربوط به ETF بیتکوین است. بیت کوین در ۹۰ روز گذشته نزدیک به ۷۴ درصد رشد کرده است و برخی از تحلیلگران انتظار دارند که در سال ۲۰۲۴ به بالاترین حد خود برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا