اخبار قانون‌گذاری

شروع تحقیقات قانون‌گذاران کریپتو بر سازنده ChatGPT

قانون‌گذاران کریپتو پروژه Worldcoin سم آلتمن را بررسی می‌کنند

 

دفتر کمیسر اطلاعات بریتانیا پروژه کریپتو Worldcoin سم آلتمن، بنیانگذار ChatGPT را بررسی خواهد کرد.

قانون‌گذاران کریپتو در بریتانیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که پروژه بیومتریک ورلدکوین (Worldcoin) توسط سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI را بررسی خواهد کرد تا خطراتی مانند حفظ حریم خصوصی و ایمنی مرتبط با این پروژه را پیدا کند. ورلد کوین در روز دوشنبه راه‌اندازی شد و صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال در حال رقابت برای فهرست کردن توکن WLD بودند. پس از اینکه کارشناسان نگرانی‌هایی را در مورد ورلدکوین مطرح کردند و از جامعه ارزهای دیجیتالی خواستند از خرید WLD خودداری کنند، قیمت آن کاهش یافت.

آغاز تحقیقات و نظارت‌های تنظیم‌کنندگان بریتانیا بر ورلدکوین

دفتر کمیسر اطلاعات بریتانیا در ۲۵ ژوئیه فاش کرد که پروژه ورلدکوین را بررسی خواهد کرد که هدف آن ارائه شناسه دیجیتالی و توکن‌های WLD رایگان در ازای اسکن عنبیه به کاربران است. سخنگوی دفتر کمیسر اطلاعات به رویترز گفت: «با راه‌اندازی ورلدکوین در بریتانیا اعلام می‌کنیم که بررسی‌های خود را روی پروژه ورلدکوین آغاز کرده‌ایم. سازمان‌ها نیز باید یک مبنای قانونی شفاف برای پردازش داده‌های شخصی تنظیم کنند. در مواردی که آنها بر رضایت تکیه می‌کنند، باید آزادانه این رضایت به آنها داده شود و بدون ضرر قابل پس گرفتن باشد.»

پروژه ورلدکوین همچنین شامل سیستم World ID و اسکنر عنبیه و کیف پول World App است. دو میلیون کاربر قبلاً برای این پروژه ثبت نام کرده‌اند و این پروژه در حال گسترش عملیات اسکن چشم خود در ۲۰ کشور دنیاست.

در حالی که چندین متخصص نگرانی‌هایی را در رابطه با حریم خصوصی و ایمنی با این پروژه مطرح کرده‌اند، سم آلتمن، یکی از بنیان‌گذاران ورلدکوین، پیشنهاد می‌کند که نگرانی‌های مرتبط با حفظ حریم خصوصی در مورد هوش مصنوعی و اسکن عنبیه این شرکت با ارائه کد اوپن سورس کاهش می‌یابد. 

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، همچنین نگرانی‌هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی و امنیت، طراحی ضعیف، و نگرانی‌های امنیتی پیرامون سیستم اسکن Orb و برخی دیگر از تصمیمات تجاری شرکت مطرح کرد.

سقوط قیمت توکن WLD

قیمت توکن ورلدکوین (WLD) پس از عرضه در صرافی‌های بزرگ مانند بایننس، OKX و Bybit بیش از ۷۵ درصد افزایش یافت. با این حال، قیمت WLD اکنون پس از اخطار کارشناسان رمزارز به سمت اصلاح حرکت کرده است. جالب است که سم آلتمن گفت ورلدکوین به دلیل مسائل نظارتی و عدم وضوح به دنبال گسترش در ایالات متحده نیست.

قیمت WLD پس از رسیدن به بالاترین سطح ۳/۵۸ دلار، ۴۳ درصد کاهش یافت و در حال حاضر با قیمت ۲/۰۲ دلار معامله می‌شود. پایین‌ترین و بالاترین قیمت ۲۴ ساعته به ترتیب ۱/۹۲ دلار و ۲/۹۲ دلار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا