اخبار آلت کوین ها

خالق OpenAI توکن Worldcoin را راه‌اندازی کرد

چرا توکن Worldcoin در دنیای کریپتو سروصدا به‌پا کرده است؟

 

در این خبر به موضوع راه‌اندازی توکن Worldcoin توسط سم آلتمن، خالق OpenAI و چرایی بحث‌برانگیز بودن آن می‌پردازیم؛ چرا این توکن با سایر آلتکوین‌ها متفاوت است؟

بر اساس تجزیه و تحلیل بازار، سرمایه‌گذاران باید قبل از در نظر گرفتن سرمایه‌گذاری، برای درک اهمیت و روند یک پروژه زمان بگذارند.

با نگاهی به توکنومیک توکن Worldcoin که در ۲۴ ژوئیه راه‌اندازی شد، دو موضوع کاملاً مجزا وجود دارد. مورد اول این است که حجم بسیار بالایی از Worldcoin ارزش بازار را دربرگرفت، زیرا طبق گزارش‌ها، این توکن در ۲۴ ساعت اول ۱/۶ برابر کل ارزش خود معامله شد. اصلا چطور ممکن است؟

باید این موضوع را درنظر گرفت که این پروژه ۱۰۰ میلیون توکن به سازندگان بازار وام داده است. تنها ۸ میلیون کوین در اختیار کاربران قرار گرفت که ممکن است موقعیت خود را تغییر داده باشند یا نداشته باشند، اما این مسئله حجم گزارش شده ۴۰۰ میلیون دلاری را توجیه نمی‌کند.

مورد دوم این است که حدود ۴۰ درصد از توکن‌ها بین ژوئیه ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ در دسترس قرار می‌گیرند و این ۵۰۰ برابر بیشتر از ۸ میلیونی است که در حال حاضر از طریق ایردراپ به کاربران اعطا می‌شود.

در نهایت، برای حفظ ارزش بازار پایین‌تر از چین لینک، به عنوان مثال، در ۴ میلیارد دلار، قیمت توکن Worldcoin در ژوئیه ۲۰۲۵ باید زیر ۱ دلار یا ۵۸٪ کمتر از سطح فعلی باشد.

این یک ریسک بزرگ برای تریدرهایی است که سعی می‌کنند در بازه زمانی کوتاه‌مدت ۲۰ درصد سود کسب کنند، با توجه به اینکه حجم زیادی توکن از سوی سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر وجود دارد که قیمت‌های بسیار پایین‌تری پرداخت کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا