اخبار قانون‌گذاری

حمایت مدیرعامل ریپل از اتریوم و CFTC

احتمال باخت SEC در دادگاه ریپل

 

مدیرعامل ریپل، برد گارلینگ هاوس و مشاور حقوقی ارشد، استوارت آلدروتی از اتریوم و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) در مبارزه خود علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) حمایت می‌کنند. این در حالیست که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تحقیقات خود را علیه بنیاد اتریوم آغاز کرده و یک کمپین حقوقی برای وارد کردن اتر (ETH) در لیست اوراق بهادار به راه انداخته است.

حمایت مدیران ریپل از اتریوم برای برخی از شرکت‌کنندگان در حوزه رمزارزها اقدامی غافلگیرکننده به حساب می‌آید؛ به ویژه با توجه به رویکرد خالق اتریوم، ویتالیک بوترین، علیه ریپل، و این موضوع که SEC در سال ۲۰۲۰ شکایتی علیه ریپل مطرح کرد.

جنگ SEC با ریپل

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده با واکنش‌های منفی از جامعه رمزارزها و نمایندگان کنگره مواجه شده است به دلیل تحقیقات شرکت‌های مرتبط با اتریوم، از جمله بنیاد اتریوم. این اقدام به عنوان یک اقدام نظارتی برای طبقه‌‌بندی دومین رمزارز بزرگ، اتر (ETH)، به عنوان یک اوراق بهادار در نظر گرفته می‌شود. کارشناسان این موضوع را یک حرکت سیاسی می‌دانند. مدیرعامل ریپل، برد گارلینگ هاوس گفته است که SEC در دادگاه در حال باخت است چرا که با صنعت رمزارزها درگیری ایجاد کرده است. 

مشاور حقوقی ارشد ریپل، استوارت آلدروتی، خواستار مداخله کنگره شد

استوارت آلدروتی به پست برد گارلینگ هاوس در پلتفرم X واکنش نشان داد و بیشتر تأکید کرد که کنگره ایالات متحده باید مداخله کند. او از کنگره ایالات متحده درخواست کرد تا تأمین مالی SEC را متوقف کند و این اقدام را «جنون» خواند.

مشاور حقوقی ارشد ریپل، یکی از منتقدان اصلی اقدامات و سیاست‌های نظارتی SEC ایالات متحده تحت رهبری گری گنسلر بوده است. اخیراً، او SEC را به دلیل گمراه کردن دادگاه و سوءاستفاده شدید از قدرتی که توسط کنگره ایالات متحده به آنها واگذار شده بود، در پرونده Debt Box به شدت مورد انتقاد قرار داد.

تضاد منافع SEC با CFTC در مورد اتریوم

رئیس کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، روستین بهنام، در برابر کمیته کشاورزی مجلس شهادت داد و با تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در مورد طبقه‌بندی اتر (ETH) به عنوان اوراق بهادار مخالفت کرد. او همچنین با برنامه شرکت پرومتئوم برای ارائه خدمات مربوط به حضانت اتر مخالفت کرد و گفت: «هم بیتکوین و هم اتر کالا هستند».

برایان کوئینتنز، افسر سابق CFTC، تأکید کرد که SEC وضعیت اتریوم را به عنوان یک آیتم غیر-اوراق بهادار و خارج از صلاحیت خود پذیرفته است و تغییر فعلی موجب سردرگمی و آسیب به سرمایه‌گذاران شده است. در حالی که او نگرانی‌های خود را در مورد تأخیرهای احتمالی یا رد درخواست صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبادله‌ای (ETF) اتریوم توسط SEC ابراز داشت، تأیید قبلی ETFهای آتی اتریوم توسط SEC، این تصمیم را «غیرقانونی» می‌داند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا