اخبار تکنولوژی

هوش مصنوعی، دستیار شما در جلسات کاری

استفاده از هوش مصنوعی برای ثبت یادداشت‌ها در جلسات شرکت‌ها

 

با توجه به وضعیت در حال پیشرفت محیط کسب‌وکار، شرکت‌ها، روش‌های جدیدی را برای ساده‌سازی عملیات و بهره‌وری بیشتر امتحان می‌کنند. هوش مصنوعی (AI) می‌تواند مانند یک منشی شخصی، عمومی یا حرفه‌ای در جلسات کاری عمل کند. شرکت‌های نوآوری مانند آمادئوس، غول نرم‌افزار مسافرتی، از جمله اولین پذیرندگان هستند.

مستندسازی دقیق و کارآمد در جلسات کاری

یکی از ویژگی‌های اصلی دستگاه‌های هوش مصنوعی برای مدیریت جلسات کاری، قابلیتی است که به آنها امکان می‌دهد تا به طور کامل و دقیق مباحث جاری جلسه را تایپ کنند. یادداشت برداری سنتی که در اکثر جلسات کاری رایج است، یک کار دشوار است، زیرا شرکت‌کنندگان اغلب نمی‌توانند به‌طور فعال در بحث‌ها مشارکت کنند و در عین حال تلاش می‌کنند یادداشت‌های خوانا بنویسند. در حالی که گیرنده‌های انسانی ممکن است جزئیات گاه به گاه را به دلیل حواس پرتی و وقفه از دست بدهند، دستیاران هوش مصنوعی می‌توانند کلمه به کلمه ارتباط برقرار کنند، بنابراین اطمینان حاصل می‌کنند که هیچ جزئیات مهمی از دست نمی‌رود.

سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند توسط کسب‌وکارها برای تعیین وظیفه یادداشت‌برداری استفاده شوند تا کارمندان بتوانند به طور کامل در جلسات کاری تعامل داشته باشند. این افزایش مشارکت، بحث‌های سازنده‌تر، تصمیم‌گیری بهتر و نتیجه نهایی را که هدف کسب و کار است، تسهیل می‌کند.

دستیاران هوش مصنوعی می‌توانند کارهایی فراتر از رونویسی انجام دهند و فرصت‌هایی مانند خلاصه کردن صحبت‌های طولانی را برای کسانی که دیر به مکالمه پیوسته‌اند، فراهم کنند. علاوه بر این، آنها می‌توانند بعنوان پیش‌نویس‌هایی برای متن ایمیل عمل کنند و به تقویت سبک‌های ارتباطی کمک کنند.

هوش مصنوعی تعامل کارکنان را در جلسات کاری بیشتر می‌کند

با این حال، همانطور که مزایای بزرگ آن مشهود است، هوش مصنوعی باید به درستی کار کند. این چیزی است که آمادئوس به خوبی متوجه شده است و قبل از هر چیز متعهد به آموزش کارکنان در مورد پتانسیل هوش مصنوعی و نحوه عملکرد آن است که اولین گام برای پذیرش گسترده این فناوری در محل کار است.

قابلیت‌های هوش مصنوعی در کارهایی مانند پیام‌رسانی ایمیل و خلاصه‌سازی چت، به‌ویژه برای بازارهای در حال توسعه، به دقت در بررسی داده‌های آموزشی مدل‌ها تاثیر دارد تا از ذهنیت‌گرایی اجتناب شود و دقت کار تضمین شود.

در همین مسیر، دستیاران جلسه AI در حال تبدیل شدن به ترند هستند و میزان تأثیر آنها توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. به احتمال زیاد سازمان‌ها مجبور خواهند شد ساختارها و قوانین دقیق جلسات را مورد بررسی قرار دهند تا این امکانات جدید را از دست ندهند.

جدای از آن، افزودن دستیاران هوش مصنوعی، بر حریم خصوصی و همچنین مستندات فکری مربوط به رونوشت‌های جلسات تأثیر می‌گذارد. شرکت‌ها باید خط‌مشی و دستورالعمل‌های خود را برای انطباق با الزامات قانونی که معمولاً بسیار پیچیده هستند، تنظیم کنند.

ناگفته نماند که دستیاران جلسه هوش مصنوعی هنوز مشکلات و محدودیت‌های زیادی برای مقابله با آن دارند. با این حال، با توجه به مزایای بالا، آینده آنها امیدوارکننده بنظر می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا