اخبار تکنولوژی

کیوسک‌های واقعیت افزوده (AR) در هفته مد پاریس

تعامل با طراحان مد در کیوسک‌های واقعیت افزوده در هفته مد پاریس

 

ایستگاه‌های واقعیت افزوده Fabrix و DressX این امکان را به شرکت‌کنندگان می‌دهند که سبک‌های طراحان را امتحان کنند و از این طریق با طراح تعامل داشته باشند.

این فصل از هفته مد پاریس ابعاد جدیدی از فضای مجازی را به خود اختصاص داد. در کنار نمایش‌های فیزیکی، مهمان‌ها می‌توانند نسخه‌های دیجیتالی طراحان را از طریق کیوسک‌های واقعیت افزوده در نمایشگاه Sphere در کاخ توکیو ببینند و آن‌ها را امتحان کنند.

این کیوسک‌ها نور نئونی به رنگ سبز مات و آینه‌های تمام قد AR دارند. بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از یک صفحه نمایش لمسی، مجموعه‌ای از طراحی‌های طراحان مختلف مانند چت لو (Chet Lo)، برنده جایزه مد اندام (Andam)، لوئیس گابریل نوچی (Louis Gabriel Nouchi)، هری (Harri) و سلین کوان (Celine Kwan) را انتخاب کنند.

کیوسک عکس نمایشگاه مد پاریس
کیوسک عکس نمایشگاه مد پاریس – منبع: Fabrix

این ایده اولین بار توسط شین وونگ بنیانگذار Fabrix بیان شد و در واقع یک مشارکت بین پلتفرم Fabrix مستقر در هنگ کنگ و برنامه دیجیتالی DressX است. شین ووک به Decrypt گفت:

«این برنامه کاملاً سبک و سیاق شهر هنگ کنگ را نمایش می‌دهد و صدها موضوع مختلف و جذاب برای افراد طراحی شده است. نوجوانان می‌توانند با دوستان خود به این نمایشگاه بروند، سلفی بگیرند و در رسانه‌های اجتماعی منتشر کنند.»

اون این همکاری مشترک را یک رویداد فرهنگی می‌داند و خاطرنشان می‌کند که نمایش مد در یک چشم‌انداز فرهنگی بزرگتر بسیار حائز اهمیت است.

فبریکس (Fabrix) یک پلتفرم تحت حمایت دولت هنگ کنگ است که شین وونگ در سال ۲۰۲۰ با همکاری مرکز طراحی PMQ آن را ساخت. این پلتفرم در طول همه‌گیری کووید ۱۹ برای اولین بار به بازار آمد تا به طراحان محلی مانند کوان کمک کند تا کسب و کار خود را در معرض دید قرار دهند. از آن زمان این پلتفرم باعث شد که استعدادهای نوظهور در مد جهانی خودی نشان دهند.

او در یک گفت‌وگو بیان کرد:

«من همچنان حالت فیزیکی مد و فشن را ترجیح می‌دهم و فکر می‌کنم به هیچ عنوان نمی‌توان فضای دیجیتال را با نمایش مد واقعی جایگزین کرد. با این حال معتقدم استفاده از فناوری دیجیتال به عنوان ابزاری برای داستان‌سرایی می‌تواند به فروش محصولات کمک کند.»

پلتفرم واقعیت افزوده در نمایشگاه هفته مد پاریس
پلتفرم واقعیت افزوده در نمایشگاه هفته مد پاریس – منبع: Fabrix

این ابزار بیش از هر چیزی برای طراحان تازه‌کار سودآور است. او معتقد است که داده‌های ارائه شده در این پلتفرم واقعیت افزوده می‌تواند به طراحان کمک کند تا سلیقه مردم را بفهمند و تصمیمات بهتری در مورد رنگ‌ها بگیرند.

وونگ گفت:

«من فکر می‌کنم این ابزار واقعاً کارآمد است و طراحان می‌توانند نهایت استفاده را از این ابزار ببرند.»

وونگ نیز پیشینه هنری دارد و حدود ۱۰ سال متصدی ارشد جشنواره طراحی هنگ کنگ بوده است. او با FHCM فرانسه (Federation de la Haute Couture et de la Mode) و BFC (شورای مد بریتانیا) کار می‌کند.

نوآوری AR در فضای فشن که اولین بار سال گذشته در هنگ کنگ راه‌اندازی شد، اوایل این ماه در هفته مد لندن در Selfridges برای اولین بار فعال شد.

مد دیجیتال در کیوسک‌های Fabric AT نشان می‌شود
مد دیجیتال در کیوسک‌های Fabric AT نشان می‌شود – منبع: Fabrix

بازدیدکنندگان می‌توانند در لندن و پاریس لباس‌های مجازی و لوازم جانبی مجموعه را امتحان کنند. قطعاتی از طراحان هفته مد پاریس شامل یک ژاکت جین دودی، عینک آفتابی، کت و شلوار، بادی و یک تاپ بود. 

طراحانی که لباس‌هایشان در این واقعیت افزوده قرار گرفت افراد معروفی مانند الکس پو، درک چنگ، فلورنتینا لایتنر و نوچی بودند. لایتنر اوایل روز سه‌شنبه مجموعه خود را در فضای باند فرودگاه مجاور Palais de Tokyo ارائه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا