اخبار تکنولوژی

برنامه همکاری ورلدکوین با غول‌های فناوری

پاداش‌های کریپتویی با ورلدکوین (WLD) و مواجهه با قوانین نظارتی

 

پروژه ورلد کوین که هویت دیجیتالی کاربران را از طریق اسکن عنبیه بررسی می‌کند و پاداش‌های کریپتویی با توکن WLD ارائه می‌دهد، به دلیل نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی داده‌ها، با بحث امنیت نظارتی مواجه شده است. علیرغم مواجهه با مسائلی مانند یورش به ادارات در هنگ کنگ، بنظر نمی‌رسد که ورلدکوین از تلاش برای ایجاد فضای کاربری گسترده‌تر عقب‌نشینی کند. به گفته بلومبرگ، این پروژه در حال برنامه‌ریزی برای مشارکت با غول‌های فناوری، مانند OpenAI است و همزمان اهداف خود را پیش می‌برد.

از زمان راه‌اندازی ورلد کوین، بخاطر ترکیبی از فناوری‌های پیشرفته و ابتکاراتی در زمینه هویت دیجیتال، توجه‌ها را به خود جلب کرده است و موفق بوده که نظر قانون‌گذاران و حامیان حریم خصوصی را جلب کند. تمایل این پروژه برای متحول کردن فرآیند تأیید هویت و اشتیاق آن برای معرفی برنامه‌های جدید کریپتویی، نظرات مختلف را به خود جذب کرده است. اگرچه، به دلیل مسائل نظارتی با موانع بزرگی در حوزه‌های قضایی مختلف مواجه شده است.

چالش‌های نظارتی پیش روی ورلدکوین

پشتوانه سرمایه‌گذاری ورلد کوین که توسط Tools for Humanity اداره می‌شود، هدف تحقیقاتی نهادهای نظارتی در بسیاری از حوزه‌های قضایی بوده است، از جمله آلمان و آرژانتین و ممنوعیت در کنیا. اخیراً، نهادهای نظارتی در اسپانیا و پرتغال نیز نگرانی‌های خود را در مورد اسکن عنبیه خردسالان برای گرفتن تأیید هویت مبتنی بر بلاکچین، بنام World ID ابراز کرده‌اند. در نتیجه، دستورالعمل‌هایی برای توقف عملیات جمع‌آوری داده‌ها در این حوزه صادر شده است.

این تحولات نظارتی بر توکن ورلدکوین که با علامت اختصاری WLD شناخته می‌شود، تأثیر زیادی بر آن گذاشته است و در حال حاضر، برای فعالان بازار در ایالات متحده، غیرقابل دسترسی است. کارشناسان بر این باورند که برنامه‌های این پروژه برای مشارکت با غول‌های فناوری، مانند OpenAI، می‌تواند برخی از فشارهای نظارتی را کاهش دهد.

چارت قیمت ورلدکوین (WLD)
چارت قیمت ورلدکوین (WLD) – منبع: CoinMarketCap

براساس اطلاعات اخیر، WLD در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲/۹۵ درصد کاهش داشته است و با قیمت ۴/۷۶ دلار معامله می‌شود. علیرغم جنبه‌های نظارتی منفی، WLD از زمان شروع به کار خود در بازار، ۱۸۶ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

نکته مهم: اطلاعات داده‌شده در این تحلیل صرفا جنبه آموزشی و اطلاع‌رسانی دارند و سیگنال خرید و فروش و سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شوند. سایت رمزآگاه بر اساس این تحلیل‌ها در قبال سرمایه‌گذاری و هرگونه ضرر و زیان در نتیجه استفاده از محتوای منتشرشده و اخبار و تحلیل‌ها مسئول نمی‌باشد. توصیه می‌شود پیش از هرگونه سرمایه‌گذاری در رمزارزهای معرفی‌شده تحلیل و تحقیق لازم را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا