اخبار ایر دراپ

ایردراپ بزرگ استارک نت در راه است

رول‌آپ دانش صفر استارک نت توکن بومی خود، STRK را راه‌اندازی می‌کند.

 

استارک نت یک رول‌آپ دانش صفر (Zero-knowledge Rollup) پیشرفته است و قصد دارد توکن بومی خود، STRK را راه‌اندازی کند. این رول آپ در سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی می‌شود و یک رویداد مهم به‌شمار می‌رود. 

استارک نت بر اساس فناوری پیشرفته‌ای عمل می‌کند که با حفظ ماهیت تراکنش‌ها در شبکه اتریوم، محاسبات تراکنش را به خارج از زنجیره انتقال می‌دهد و در عین حال داده‌های تراکنش را در زنجیره اصلی اتریوم حفظ می‌کند. 

علاوه بر این، این رول آپ می‌تواند مقیاس‌پذیری را بدون به خطر انداختن امنیت زنجیره اصلی شبکه اتریوم تضمین کند. استارک نت از یک اثبات خاص به نام توکن STARK استفاده می‎کند و در خط مقدم مقیاس‌پذیری و کارایی در فناوری بلاکچین قرار دارد.

به جرات می‌توان گفت که این رول‌آپ دانش صفر یکی از سریع‌ترین رول آپ‌ها در میان رقباست و می‌تواند مشکلات تراکم در شبکه اتریوم را حل کند. رول آپ دانش صفر بر خلاف رول آپ آپتیمیستیک (Optimistic) بین تراکنش‌ها هیچ وقتی تلف نمی‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد که به سرعت از لایه ۲ به لایه ۱ انتقال انجام دهند.

از طرفی، سازگاری استارک نت با ماشین مجازی اتریوم (EVM) یک نقطه عطف مهم است که طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را برای کاربران و توسعه‌دهندگان اتریوم ارائه می‌دهد. استارک نت از زبان برنامه نویسی Cairo استفاده می‌کند و توسعه‌دهندگان می‌توانند از این پتانسیل برای افزایش سرعت خود و کار با این رول آپ کمک بگیرند. با این توضیحات، استارک نت از راه‌اندازی توکن بومی خود با عرضه ۱۰ میلیارد توکن خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا