اخبار آلت کوین هااخبار تحلیلی

کاردانو یا ریپل؛ انتخاب سرمایه‌گذارها کدام است؟

کاردانو در مقابل ریپل؛ کدام کوین ارزش سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ را دارد؟

 

بحث در مورد سرمایه‌گذاری روی کاردانو یا ریپل هنوز بین علاقمندان به کریپتو ادامه دارد. هر دو پتانسیل سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو را دارند اما سرمایه‌گذاری روی هر کدام مملو از خطرات بالقوه‌ای است. در ادامه این خبر یک مقایسه‌ای بین کاردانو و ریپل انجام دادیم تا مبتدیان درباره ارزش سرمایه‌گذاری این دو ارز تصمیم بگیرند.

کاردانو یا ریپل: بررسی کاردانو (ADA)

کاردانو یک بلاک چین عمومی است و اولین بار توسط چارلز هاسکینسون، یکی از بنیانگذاران اتریوم، راه اندازی شد. هدف کاردانو ارائه زیرساخت ایمن، مقیاس پذیر و پایدار برای برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند است. 

رویکرد لایه‌ای کاردانو انعطاف پذیری برای ارتقا پروتکل را فراهم می‌کند و امنیت را از طریق جداسازی افزایش می‌دهد. قیمت کاردانو در دسامبر ۲۰۲۳ به دلیل افزایش فعالیت دیفای بیشتر شد و از مرز ۰.۶۶ دلار عبور کرد. با این حال، قیمت توکن ADA در حال حاضر کاهش یافته است.

نمودار قیمت کاردانو در ۱۲ ماه گذشته
نمودار قیمت کاردانو در ۱۲ ماه گذشته – منبع: CoinMarketCap

سرمایه‌گذارانی که اکنون کاردانو بخرند می‌توانند با افزایش قیمت و پذیرش گسترده آن سود کنند.‌ ناگفته نماند که عملکرد بازار این پلتفرم در دسامبر ۲۰۲۳ با افزایش قیمت ۰.۶۶ دلار بی سابقه بود.

کاردانو یا ریپل: بررسی ریپل (XRP)

ارز دیجیتال ریپل با نماد XRP،‌ ارز بومی ریپل، یک شبکه پرداخت دیجیتالی است و کاربران از آن برای پرداخت‌ها، مبادله دارایی‌ها و انتقال پول استفاده می‌کنند. این بلاک چین توسط کریس لارسن تاسیس شد و در حال حاضر برد گارلینگ هاوس آن را مدیریت می‌کند. قیمت ریپل پس از شکایت SEC ایالات متحده علیه آن در سال ۲۰۲۰ روند نزولی را تجربه کرد. با این حال در ژانویه ۲۰۲۳، قاضی آنالیسا تورس حکم داد که ریپل یک اوراق بهادار نیست و همین حکم باعث افزایش شدید قیمت این ارز شد.

نمودار قیمت ریپل در ۱۲ ماه گذشته
نمودار قیمت ریپل در ۱۲ ماه گذشته – منبع: CoinMarketCap

رمزارز ریپل در ژانویه ۲۰۲۴ با قیمت ۰.۵۶ دلار معامله می‌شود و مشابه کاردانو در حال حاضر روند نزولی را تجربه می‌کند. البته، بازار کریپتو هنوز منتظر قضاوت نهایی پرونده ریپل است که به طور بالقوه می‌تواند منجر به افزایش قیمت این ارز دیجیتال شود.

کاردانو یا ریپل: کدام ارز برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ مناسب است؟

کاردانو و ریپل با رفتار قیمتی مشابه در دو سال گذشته عملکرد خوبی در بازار ارزهای دیجیتال دارند. با این حال پرونده اخیر ریپل نتایج غیرقابل پیش‌بینی برای ارز دیجیتال ریپل دارد. البته کاردانو ممکن است به دلیل تمایل سرمایه‌گذاران، رشد سرمایه و تاثیرپذیری از تصمیم SEC برنامه جدیدی برای بازار داشته باشد. 

همچنین احتمال یک روند مثبت برای ریپل در آینده وجود دارد، مخصوصاً اگر قاضی ایالات متحده ریپل را اوراق قرضه در نظر نگیرد و به ادعاهای SEC هیچ توجهی نکند. این اتفاق باعث می‌شود که ریپل گزینه خوبی برای سرمایه‌گذارانی باشد که به دنبال کسب درآمد در آینده نزدیک هستند. 

از طرفی، کاردانو یک گزینه عالی برای سرمایه‌گذارانی است که قصد دارند پورتفولیوی خود را متنوع کنند و در معرض خطر کمتری باشند. در هر صورت، هر دو ارز دیجیتال که عملکرد رو به رشدی دارند و با نوسان‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. سرمایه‌گذاران با در نظر گرفتن این موارد می‌توانند یک سرمایه‌گذاری عاقلانه روی این دارایی‌ها انجام دهند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا