اخبار تحلیلیاخبار قانون‌گذاریخبر فوری

بی‌ثباتی استیبل کوین یو اس دی (USDC) و تأثیر آن روی استیبل کوین‌های DAI و USDD

سه رمزارز دای (DAI)، ترون (USDD) و فرکس (FRAX) نسبت ۱:۱ خود را با دلار آمریکا از دست دادند

تأثیر اتفاقات اخیر بر اکوسیستم استیبل کوین اخیراً ملموس‌تر است، چرا که یو اس دی کوین (USDC) نسبت ۱:۱ خود را با دلار آمریکا از دست داد و دلیل آن این بود که بانک سیلیکون ولی (SVB) مبلغ ۳/۳ میلیارد دلار از درخواست انتقال ۴۰ میلیون دلاری Circle را پردازش نکرد.

با توجه به نفوذ یو اس دی کوین (USDC)، اکوسیستم‌ اصلی استیبل کوین مسیر جداشدن از دلار آمریکا را پیش گرفت.

دای (Dai)، حدود ۷/۴ درصد از ارزش خود را به دلیل پروسه جداشدن از دلار آمریکا از دست داد. داده‌های Statista تأیید می‌کند که تا ژوئن ۲۰۲۲، مبلغ ۶/۷۸ میلیارد دلار عرضه دای (Dai) از طرف ارزهای دیجیتال به ارزش ۸/۵۲ میلیارد دلار وثیقه شده است.

کل دارایی‌های ارز دیجیتال دای (Dai) مورد استفاده درون شبکه به تاریخ از ۲۷ ژوئن ۲۰۲۲
کل دارایی‌های ارز دیجیتال دای (Dai) مورد استفاده درون شبکه به تاریخ از ۲۷ ژوئن ۲۰۲۲ – منبع: Statista

از این مقدار، یو اس دی کوین (USDC) چیزی حدود ۵۱/۸۷٪ از وثیقه دای (DAI) را به ارزش ۴/۴۲ میلیارد دلار تشکیل می‌داد. سایر ارزهای دیجیتال برجسته شامل اتر و پکسوس (USDP) به ترتیب با ۰/۶۶ میلیارد دلار و ۰/۶۱ میلیارد دلار می‌شوند.

در نتیجه، دای (DAI) نسبت ۱:۱ خود را با دلار آمریکا از دست داد و لحظه‌ای به قیمت ۰/۸۹۷ دلار رسید. همانطور که در چارت زیر نشان داده شده است، این استیبل کوین در زمان نوشتن این مقاله در حدود ۰/۹۲ دلار معامله شد.

چارت یک روزه دای (DAI)
چارت یک روزه دای (DAI) – منبع: CoinMarketCap

ترون (USDD)، یک استیبل کوین صادر شده توسط Tron، و استیبل کوین فرکس (FRAX) به دلیل وضعیت نامطلوب موجود در بازار، سرنوشت مشابهی داشتند. ترون (USDD) با کاهش ۷/۵ درصدی به فروش یو اس دی کوین (USDC) پاسخ داد و با قیمت ۰/۹۲۵ دلار معامله شد، در حالی که فرکس (FRAX) حتی بیشتر از این کاهش یافت و به قیمت ۰/۸۸۵ دلار رسید.

چارت یک روزه ترون
چارت یک روزه ترون – منبع: CoinMarketCap

سایر رمزارزهای محبوب، مانند تتر و بایننس، همچنان نسبت ۱:۱ خود را با دلار آمریکا را حفظ می‌کنند.

پس از اینکه Circle اعلام کرد که ۳/۳ میلیارد دلار از وجوه آن برای برداشت توسط بانک سیلیکون ولی پردازش نشده است، کل پروسه جداسازی از دلار آمریکا آغاز شد.

بانک سیلیکون ولی توسط دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا به دلایل نامعلوم تعطیل شده است. با این حال، قانون‌گذاران کالیفرنیا، شرکت بیمه سپرده فدرال را به عنوان گیرنده برای محافظت از سپرده‌های بیمه شده منصوب کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا