اخبار آلت کوین هااخبار تحلیلی

معرفی چهار آلتکوین که پتانسیل بالایی برای رشد دارند

معرفی چهار آلتکوین که در بازار نزولی فعلی رکوردهای خوبی از خود به‌جا گذاشته‌اند

 

در ماه آگوست، خوش‌بینی بالایی در مورد رشد آلتکوین ها وجود دارد، چرا که هر کدام از آنها پتانسیل رسیدن به بالاترین رکوردهای تاریخ را نشان می‌دهند.

هر یک از این ارزهای دیجیتال دارای «سطح بی‌اعتباری» متفاوتی هستند، نقطه‌ای که در آن روند صعودی آنها به‌طور بالقوه می‌تواند مختل شود.

ماه ژوئیه٬ ماه نزولی برای بازار ارزهای دیجیتال بود. این امر به ویژه در مورد بیت کوین (BTC) دیده می‌شد که پس از رسیدن به بالاترین سطح سالانه در ۱۳ ژوئیه به شدت سقوط کرد.

آگوست این پتانسیل را دارد که ماه بسیار مهمی برای بازار آلتکوین ها باشد. نرخ تسلط بیت کوین (BTCD) راکد شده است و می تواند در مراحل اولیه حرکت نزولی باشد. در این خبر تحلیلی به ارزهای دیجیتالی برتر ماه آگوست میپردازیم که می‌توانند به بالاترین رکورد تاریخی خود دست پیدا کنند.

موج قیمت رمزارز OKB میتواند به جدیدترین رکورد تاریخی منجر شود

از ژوئن ۲۰۲۲، قیمت OKB افزایش سریعی را تجربه کرده است که شبیه یک حرکت صعودی پنج موجی است. اگر چنین باشد، در حال حاضر در موج چهار مجموعه موجهای الیوت قرار دارد. تحلیلگران فنی از نظریه موج الیوت برای شناسایی الگوهای قیمتی درازمدت تکرارشونده و روانشناسی سرمایهگذاران استفاده میکنند و به آنها در تعیین جهت روند کمک میکنند.

پیدا شدن یک الگوی مثلث متقارن در بخشی که میتواند موج چهارم باشد از شکلگیری امواج الیوت پشتیبانی میکند. اگر این تفسیر درست باشد، انتظار می‌رود قیمت رمزارز OKB از مثلث خارج شده و به سمت سطح مقاومت بعدی در ۷۲/۱۰ دلار افزایش یابد و قیمت بالاتری را ایجاد کند.

این تراکت قیمت با استفاده از اکستنشن 1.61 Fib در موج چهار دیده شده است. این روش بر اساس نمودار اصلاحی فیبوناچی اغلب زمانی استفاده میشود که قیمت رمزارز به بالاترین رکورد خود نزدیک شده باشد، به این معنی که هیچگونه سطح مقاومت افقی بالاتر از قیمت باقی نمانده است.

چارت روزانه جفت ارز OKB/USDT
چارت روزانه جفت ارز OKB/USDT – منبع: TradingView

با این حال، در نظر گرفتن این نکته ضروری است که اگر قیمت از الگوی مثلثی خارج شود، این پیش‌بینی صعودی برای قیمت OKB نامعتبر می‌شود و به طور بالقوه می‌تواند منجر به کاهش قیمت تا ۳۴/۳ دلار شود.

قیمت میکر دائو (MKR) به بالای ۱۰۰۰ دلار میرسد

قیمت MKR در ماه ژوئیه دو تحول صعودی مهم داشت: از خط مقاومت نزولی ۷۹۰ روزه خارج شد و منطقه مقاومت افقی ۱۰۰۰ دلاری را رد کرد. از آنجایی که این سطوح مقاومت مورب و افقی مهم بودند، شکست بالای آنها نشانه قوی از صعودی بودن روند این رمزارز است.

سطح مقاومت مهم بعدی برای قیمت این رمزارز ۲۱۰۰ دلار است. این افزایش ۷۰ درصدی نسبت به قیمت فعلی این رمزارز است. در حالی که بالاترین رکورد تاریخی ۴۱۰٪ بالاتر از قیمت است، که نقض آن را به یک کار دشوار تبدیل میکند، امکان رسیدن به منطقه ۲۱۰۰ دلاری بیشتر است.

چارت روزانه جفت ارز MKR/USDT
چارت روزانه جفت ارز MKR/USDT – منبع: TradingView

با وجود این پیش‌بینی صعودی قیمت MKR، بسته شدن قیمت زیر ۱۰۰۰ دلار این پیش‌بینی مثبت را باطل می‌کند. در صورتی که این اتفاق بیفتد، ساختار صعودی نامعتبر خواهد بود و رمزارز MKR احتمالاً به نزدیکترین سطح حمایت بعدی در ۷۵۰ دلار سقوط میکند.

موج بعدی تومو (TOMO) می‌تواند به یک رکورد جدید منجر شود

قیمت تومو نیز نشانههای صعودی قاطعی را نشان میدهد. دلیل اصلی این امر حرکت صعودی ۴۵۰ درصدی از ابتدای سال تاکنون است.

در طی این افزایش، قیمت تومو ناحیه مقاومت ۹۵ دلاری را پس گرفت. این یک سطح بسیار مهم است چرا که سطح مقاومت افقی نهایی قبل از بالاترین سطح تاریخی ۳/۹۰ دلار است.

علاوه بر این، شمارش موجهای شکل گرفته در الگوی قیمت این رمزارز نشان می‌دهد که قیمت آن به بالاترین حد خود خواهد رسید. بر اساس شمارش موجها، قیمت در موج پنجم و پایانی افزایشی قرار دارد که روند آن از ابتدای سال آغاز شده است.

برای تعیین جهت یک روند، تحلیلگران فنی از تئوری موج الیوت استفاده میکنند که شامل مطالعه الگوهای قیمتی طولانیمدت و روانشناسی سرمایهگذاری است.

در صورتی که شمارش موجها درست باشد، جهش مداوم در منطقه ۰/۹۵ دلار (نماد سبز) پایان موج چهارم و آغاز موج پنجم را نشان می‌دهد.

یک حرکت صعودی به سمت بالاترین منطقه تاریخی، افزایش ۱۶۰ درصدی نسبت به قیمت فعلی خواهد بود.

چارت روزانه جفت ارز TOMO/USDT
چارت روزانه جفت ارز TOMO/USDT – منبع: TradingView

با وجود این پیشبینی صعودی قیمت تومو، سقوط و بسته شدن زیر منطقه ۰/۹۵ دلار به معنای نزولی بودن روند این رمزارز است. اگر این اتفاق بیفتد، اصلاح قیمت میتواند تا سطح پشتیبانی ۰/۷۰ دلار ادامه پیدا کند.

آیا پروتکل اقیانوس (OCEAN) از سطح مقاومت بلندمدت خارج خواهد شد؟

قیمت OCEAN از زمان بالاترین سطح خود یعنی ۱/۹۴ دلار در آوریل ۲۰۲۳، زیر یک خط مقاومت نزولی سقوط کرده است. تا کنون، این رمزارز ۶ تلاش ناموفق (آیکونهای قرمز) داشته.

از آنجایی که خطوط با هر بار لمس ضعیف‌تر می‌شوند، احتمال شکستگی نهایی از خط مقاومت وجود دارد.

علاوه بر این، قیمت از ابتدای فوریه در یک کانال موازی نزولی معامله شده است. این کانالها معمولا حاوی الگوهای اصلاحی هستند. بنابراین، خروج احتمالی از آن محتملترین سناریوی قیمت در آینده است.

این موضوع همسو با تلاشهای متعدد برای عبور از مرحله تضعیف سطح مقاومت بلندمدت است.

چارت ۳ روزه جفت ارز OCEAN/USDT
چارت ۳ روزه جفت ارز OCEAN/USDT – منبع: TradingView

با این حال، از آنجایی که بالاترین رکورد تاریخی بیش از ۴۶۰٪ با قیمت فعلی فاصله دارد، رسیدن به آن دشوار خواهد بود. یک هدف معقولتر در صورت شکست بلندمدت، ناحیه مقاومت ۱ دلاری است که ۱۹۰ درصد با قیمت فعلی فاصله دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا