اخبار آلت کوین ها

رشد ۲۷ درصدی آوه (AAVE)

انباشت سرمایه ۱۳ میلیون دلاری یک نهنگ بعد از پامپ آوه

 

توکن حاکمیتی آوه با نماد AAVE، که یک پروتکل وام‌دهی و استقراض غیرمتمرکز، چند زنجیره‌ای و غیرحضانتی است، تا ۲۵ ژوئن ۲۷ درصد افزایش یافت. افزایش چشمگیر قیمت آوه به دنبال رکود و عملکرد ضعیف این رمزارز در نیمه دوم سال جاری میلادی ثبت شد، زمانی که قیمت بیت کوین و اتریوم به دلیل بهبود احساسات تریدرها و افزایش تمایل نهادها به سرمای‌گذاری در برخی دارایی‌ها افزایش پیدا کرد.

رشد آوه و انباشت سرمایه نهنگ‌ها

در زمان نگارش این خبر، آوه با قیمت ۷۱ دلار و ۲۷ درصد افزایش قیمت در طول ۲۴ ساعت گذشته معامله شد. علاوه بر این، گاوها روند زیان‌های ثبت شده در ژوئن را که بر اساس آن قیمت‌ها تقریباً ۳۰ درصد کاهش پیدا کردند، معکوس کردند و کف قیمت را به حدود ۵۰ دلار رساندند.

بر اساس پلتفرم تحلیل داده‌های Lookonchain، رشد آوه را می‌توان به اقدامات نهنگی که به جمع‌ا روی توکن‌ها پرداخت نسبت داد. ردیاب‌های این پلتفرم تحلیلی نشان می‌دهند که یک نهنگ ناشناخته، با آدرس 0x5a80 تعداد ۱۸۲,۱۵۲ توکن را به ارزش ۱۳/۲ میلیون دلار از طریق چند صرافی در ساعات اولیه ۲۵ ژوئن جمع‌آوری کرده است.

با این حال، نقدینگی آوه همچنان ادامه دارد. بیشتر معاملات آوه در صرافی بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتالی در جهان بر اساس حجم معاملات انجام می،شود. معاملات آوه در این صرافی دارای ۱۲ درصد سهم بازار است که در آن آوه با تتر جفت شده است. شایان ذکر است که امتیاز نقدینگی آن ۶۱۸ است که بالاترین امتیاز را در بین تمامی صرافی‌ها دارد.

این نهنگ پس از انباشت سریع این حجم از سرمایه، اکنون ۴۱۳,۳۷۳ آوه به ارزش بیش از ۲۹/۷ میلیون دلار با نرخ اسپات در اختیار دارد. نگاهی دقیق‌تر به Etherscan نشان می‌دهد که این آدرس بیش از ۳/۱۵ میلیون SUI، واحد اصلی پول شبکه Sui، و همچنین توکن ویتالیک پپه (VIPEPE) را در سبد خود جای داده است.

هنوز مشخص نیست که آیا این نهنگ صرفاً از روی حدس و گمان دست به جمع‌آوری این حجم از آوه زده یا قصد دارد تأثیرگذاری خود را در پروتکل‌هایی مانند آوه افزایش دهد. 

ویژگی‌های پروتکل آوه

در این پروتکل، توکن آوه برای اهداف مختلف، از جمله استیکنیگ، پرداخت هزینه‌ها و رای دادن به درخواست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز، دارندگان آوه می‌توانند در مورد تغییرات برای بهبود مستمر پلتفرم حق رای داشته باشند.

برای مثال، در اوایل ژوئن، انجمن Aave پیشنهادی را مبنی بر استقرار GHO، استیبل کوین پروتکل آوه، در شبکه اصلی ارائه کرد. در این مورد داشتن حق رای به این شکل عمل می‌کند که استیبل کوین GHO با حمایت گسترده جامعه آوه، در صورت تایید از طریق اکثریت آرا از سوی دارندگان توکن آوه، با سقف وام ۱۰۰ میلیون دلاری راه‌اندازی می‌شود.

در همان زمان، Aave V3 می‌تواند با استفاده از سپرده‌های اتریوم (ETH) خود به عنوان وثیقه، استیبل‌کوین را ضرب کند. آوه دائو تمام پرداخت‌های بهره را از استیبل کوین جمع‌آوری می‌کند و به این ترتیب پایه درآمد آنها را افزایش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا