اخبار بین المللاخبار قانون‌گذاری

بزرگ‌ترین بانک ژاپن از پلتفرم استیبل کوین مخصوص بانک‌ها رونمایی می‌کند

قوانین جدید به بانک‌ها اجازه می‌دهد تا در ژاپن استیبل کوین صادر کنند.

بزرگترین بانک ژاپن، Megabank Mitsubishi UFJ Financial Group پلتفرم صدور استیبل کوین Progmat Coin خود را اعلام کرد که برای انتشار استیبل کوین‌های محلی با پشتوانه بانک‌ها در چندین بلاک چین استفاده می‌شود.

استیبل کوین‌ها بر روی چندین بلاک چین از جمله اتریوم، اولنچ، کازموس و پالیگان منتشر خواهند شد.

قوانین جدید به بانک‌ها اجازه می‌دهد تا در ژاپن استیبل کوین صادر کنند

پیش از این هم در خبرها اعلام کردیم که تا ژوئن ۲۰۲۳ امکان استفاده از استیبل کوین‌ها در ژاپن فراهم می‌شود. طبق این اعلامیه، Progmat Coin برای پشتیبانی از صدور استیبل کوین از بانک‌های مختلف تراست طراحی شده است و به بانک ژاپن محدود نمی‌شود. قانون جدید که از ماه جاری اجرایی شد، به بانک‌های تراست ژاپن اجازه می‌دهد تا استیبل کوین صادر کنند.

بانک MUFG فاش کرد که با استارتاپ بلاک چین DataChain همکاری می‌کند. همچنین با TOKI، که یک راه‌حل زنجیره‌ای برای بلاک چین‌های عمومی بر اساس فناوری DataChain است، همکاری می‌کند. هدف از این همکاری حمایت از مبادلات زنجیره‌ای متقابل بلاک چین، پرداخت‌های درون بلاک چین و وام‌های زنجیره‌ای است. به عنوان مثال، خرید یک NFT را می‌توان با یک سکه Progmat در یک بلاک چین دیگر تسویه کرد.

راه‌حل TOKI استخرهای نقدینگی را با استفاده از کوین‌های Progmat در چندین بلاک چین اجرا خواهد کرد. در این اطلاعیه آمده است که TOKI قصد دارد پل خود را اواخر امسال راه‌اندازی کند و توکن بومی خود را منتشر کند.

حمایت اپراتورهای برتر سهام از کوین Progmat 

بانک MUFG اولین بار در فوریه سال گذشته کوین Progmat خود را با هدف ارائه یک روش پرداخت جهانی برای استیبل کوین‌ها، دارایی‌های کریپتو و استیبل کوین ژاپنی معرفی کرد.

پلتفرم Progmat از توکن‌های امنیتی و ابزاری نیز پشتیبانی می‌کند. چندین توکن امنیتی قبلاً صادر شده‌اند. بانک MUFG پلتفرم Progmat را تاسیس کرد، اما این پلتفرم در حال تبدیل شدن به یک پروژه سرمایه‌گذاری مشترک با حمایت اپراتور اصلی بورس کشور JPX، Mizuho، SMBC و SBI است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا