اخبار بین المللاخبار تکنولوژی

سرمایه گذاری ۲/۱ میلیارد دلاری مایکروسافت در پروژه هوش مصنوعی اسپانیا

گام‌های بزرگ مایکروسافت در زمینه فناوری هوش مصنوعی در اسپانیا

 

اعلامیه اخیر مایکروسافت از سرمایه گذاری قابل توجه ۲/۱ میلیارد دلاری طی دو سال آینده در اسپانیا خبر داد. سرمایه‌گذاری مایکروسافت بزرگترین تعهد این شرکت در نزدیک به چهار دهه اخیر در این کشور جنوب اروپا است. 

این سرمایه گذاری بر تعهد دیرینه مایکروسافت به امنیت، توسعه و تحول دیجیتال کشور اسپانیا در بخش‌های مربوط به دولت، مشاغل و مردم تاکید دارد. تمرکز اصلی این طرح، توسعه راه‌حل‌های هوش مصنوعی برای افزایش کارایی دولت و بهبود اثربخشی برنامه‌های کاربردی در بخش امنیت سایبری است. 

لازم به ذکر است که بخش قابل توجهی از بودجه به ایجاد یک «منطقه ابری« با مراکز داده عظیم در مادرید و آراگون اختصاص خواهد یافت. این اختصاص بودجه با استراتژی مایکروسافت برای تقویت جایگاه خود در حوزه هوش مصنوعی و خدمات ابری هماهنگ است.

تسلط جهانی فناوری مایکروسافت: سرمایه گذاری های تهاجمی و موقعیت‌یابی استراتژیک

استراتژی سرمایه گذاری تهاجمی مایکروسافت در هوش مصنوعی و خدمات ابری فراتر از اسپانیاست و سرمایه گذاری ۳/۲ میلیارد یورویی اخیرش در آلمان برای افزایش زیرساخت‌های هوش مصنوعی و ظرفیت‌های ابری گواه این مطلب است. 

مایکروسافت با سرمایه‌گذاری قابل توجه ۱۰ میلیارد دلاری در OpenAI، توسعه‌دهنده ChatGPT، خود را به عنوان یک پیشتاز در رقابت با رهبران تکنولوژی معرفی می‌کند. این حرکت نشان‌دهنده تعهد این شرکت به ماندن در رقابت در برابر غول‌های صنعتی مانند گوگل است. البته گوگل از افزایش هزینه‌ها در توسعه هوش مصنوعی خبر داد. رشد تصاعدی ارزش بازار مایکروسافت که از سال ۲۰۲۳ تقریباً دو برابر شده است، موقعیت آن را به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌ها در بخش فناوری تثبیت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا