اخبار آلت کوین هااخبار بلاک‌چین

مشکلات شبکه سولانا: تراکم بالای کاربران

تراکم بالای کاربران در شبکه سولانا مشکلات بسیاری را به‌وجود آورده است.

 

آناتولی یاکوونکو، بنیانگذار سولانا، اعلام کرد که باگ موجود در شبکه سولانا را شناسایی کرده و این باگ ارتباط مستقیمی با تراکم کاربران در این شبکه دارد. این باگ در شبکه سولانا باعث شد تا میزان خرابی در تراکنش‌های کاربران به عدد نجومی ۷۵ درصد برسد. 

یاکوونکو بیش از هر چیزی روی پیچیدگی روند رسیدگی به اشکالات مربوط به تراکم در شبکه سولانا و باگ‌های مربوطه صحبت کرد و به چالش‌های موجود در اجرای به‌روزرسانی‌های بیشتر تاکید داشت.

تاثیر تراکم زیاد بر عملکرد شبکه سولانا

شبکه سولانا با مشکلات شدیدی دست و پنجه نرم می‌کند که علت اصلی این مشکلات افزایش تقاضا برای میم کوین‌ها در این شبکه است، به طوری که نرخ شکست تراکنش‌ها در این شبکه تا حد ۷۷/۴ بالا رفته است. داده‌های Dune Analytics نشان داد که از ماه آوریل، بیش از ۷۰ درصد از تراکنش‌های سولانا با شکست مواجه شد. 

بنیاد سولانا در پاسخ به این افزایش تراکم، اقداماتی را برای مقابله با تراکم شبکه، از جمله بهینه‌سازی استفاده از واحد محاسباتی (CU) و ترغیب توسعه‌دهندگان به تعیین بودجه تراکنش‌ها تعیین کرد.

چالش‌ها در شبکه سولانا

سولانا با هجوم پروژه‌های مختلف روبرو است، به ویژه میم کوین‌هایی مانند Bonk و Dogwifhat، که باعث افزایش تراکم در این شبکه شدند. متخصص بلاک چین Dagnum-PI آمارهای کلیدی در مورد این تراکم‌ها در شبکه سولانا را نشان داد، به طوری که به ازای هر پینگ تایم ۲۰ تا ۴۰ ثانیه، ۳۰ تا ۵۰ درصد پینگ لاس و ۵۰ تا ۸۰ درصد میزان خرابی ثبت می‌شود. 

علیرغم ادعاهای بازاریابی، TPS سولانا (معاملات در ثانیه) در شرایط کامل ایده آل شبکه به ۱۱۰۰-۱۲۰۰ می‌رسد و این کاملاً برخلاف چیزی است که آنها تبلیغ کرده بودند. سولانا قبلاً تبلیغ کرده بود که تراکنش‌ها تا ۵۰  TPS نیز می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا