اخباراخبار بلاک‌چین

تیم اولنچ آپدیت کورتینا (Cortina) را در شبکه اصلی پیاده‌سازی می‌کند

آپدیت کورتینا برای کمک به توسعه شبکه

 

اولنچ که یک بلاک چین اثبات سهام است و توسط Ava Labs توسعه یافته است، آپدیت کورتینا را در شبکه اصلی خود فعال کرد و تغییراتی را برای کمک به بهینه‌سازی شبکه برای توسعه‌دهندگان اعمال کرد.

آپدیت کورتینا شامل انتقال X-Chain برای اجرای اجماع ++Snowman بود، به این معنی که کل شبکه به یک موتور اجماع منتقل شده است. این تغییر برای ادغام پیام‌رسانی اولنچ وارپ (AWM) و همچنین فعال کردن تراکنش‌های پیچیده X-Chain بسیار اهمیت دارد.

زنجیره‌های مختلف اولنچ

آولنچ ایکس چین، یا زنجیره تبادل، یکی از سه زنجیره اصلی در پلتفرم اولنچ است که در کنار زنجیره P (زنجیره پلتفرم) و زنجیره C (زنجیره قرارداد) X-Chain به طور خاص برای ایجاد و مدیریت دارایی‌های بومی این شبکه طراحی شده است.

علاوه بر این، این آپدیت شامل تغییراتی در زنجیره لایه قرارداد هوشمند سازگار با ماشین مجازی اتریوم است. کورتینا محدودیت گس بلوک زنجیره قرارداد را از ۸ میلیون به ۱۵ میلیون افزایش داد تا با استقرار برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) پیچیده‌‌تر در شبکه سازگار شود. این میزان مصرف هدف گس، مصرف مقدار مشخصی از گس است که شبکه قصد دارد در یک بازه زمانی معین مصرف کند، که در حجم ۱۵ میلیون گس در مدت ۱۰ ثانیه نگه داشته می‌شود.

این آپدیت زمانی انجام می‌شود که زنجیره قرارداد شاهد رشد چشمگیری باشد، یعنی همان جایی که عمده فعالیت‌ها در آن انجام می‌گیرد. داده‌های SnowTrace نشان می‌دهد که تراکنش‌های روزانه اولنچ پس از یک دوره کاهش قابل توجه در پایان سال ۲۰۲۲ بیش از سه برابر شده است.

چارت تراکنش‌های روزانه زنجیره C اولنچ
چارت تراکنش‌های روزانه زنجیره C اولنچ – منبع: snowtrace.io

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا