اخبار آلت کوین هااخبار بلاک‌چین

دستاوردهای سال ۲۰۲۳ چین لینک و چشم‌انداز آن در ۲۰۲۴

خلاصه‌ای از گزارش کار شبکه چین لینک

 

چین لینک (Chainlink) در یک پست وبلاگی از تحولات و دستاوردهای ۲۰۲۳ خود پرده‌برداری کرده و به چشم‌انداز و برنامه‌های ۲۰۲۴ این شبکه اشاره کرده است. به‌روزرسانی‌ها و SmartCon ۲۰۲۳ نقاط عطف کلیدی امسال در پروژه چین لینک بودند. در ادامه، چین لینک قصد دارد با ادامه روز رسانی‌ها جامعه توسعه دهندگان خود را رشد دهد.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۲۰۲۳، تیم چین لینک یک گزارش جالب در سایت رسمی خود به اشتراک گذاشت و از تحولات اکوسیستم Chainlink و اتفاقات سال ۲۰۲۴ گزارش مفصلی ارائه داد. بیایید با هم نگاهی بیندازیم به این گزارش و ببینیم در سال ۲۰۲۳ چه اتفاقی در پروژه چین لینک افتاد و برای سال ۲۰۲۴ چه انتظاری می‌توان داشت؟

۲۰۲۳: سال تعیین‌کننده برای چین لینک

اولین موضوعی که این تیم به آن پرداخته، به‌روزرسانی چین لینک بود. این تیم اعلام کرد که با راه‌اندازی پروتکل قابلیت همکاری متقابل زنجیره‌ای (CCIP) اطمینان حاصل کرده که تراکنش‌ها و فعالیت‌های زنجیره‌ای با امنیت بسیار انجام می‌شوند. این تیم همچنین جریان‌های داده را برای مبادلات غیرمتمرکز به اکوسیستم معرفی کرد و به dApps داده‌های سریع ارائه کرد و در پست‌های وبلاگ خود از راهکار‌های داده با تاخیر کم برای بازار فیوچرز نام برد.

در این گزارش همچنین به عملکرد قابل توجه چین لینک اشاره شده که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد داده‌ها را از هر API دریافت کنند یا از زیرساخت Web2 خود استفاده کنند.

با این تحولات، تیم چین لینک اعلام کرد که به سه هدف اصلی خود دست یافته است و مهمترین نقطه عطف این مراحل طی رویداد SmartCon ۲۰۲۳ که در ماه اکتبر در بارسلون برگزار شد، به انجام رسید. به گفته تیم چین لینک، این فرآیندهای راه‌اندازی شتاب قابل توجهی برای شبکه چین لینک ایجاد کرد.

۲۰۲۴: چه آینده‌ای پیش‌روی چین لینک است؟

پس از پرداختن به روند دستاوردها، تیم چین لینک اهداف خود را نیز برای سال ۲۰۲۴ ذکر کرد. بر این اساس، اعلام شد که به‌روزرسانی‌های جدیدی در مورد پاسخگویی به خواسته‌های کاربران در بازارهای جدید در سال ۲۰۲۴ انجام خواهد شد.

این تیم گفت که تمرکز زیادی را روی CCIP خواهد گذاشت تا بتواند به تقاضای فزاینده روند کنونی و آینده بازار رسیدگی کند. این مرحله انتقال یکپارچه و ایمن فرآیندهای توکن‌سازی را برای دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) در زنجیره‌ها امکان‌پذیر می‌سازد.

این تیم با اشاره به اولین محصولات مناسب بازار و مبتنی بر بلاکچین و نسخه‌های بازارهای سرمایه سنتی سازگار با فناوری بلاکچین، اظهار داشت که این فرآیند پذیرش سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر بلاکچین در صنعت دیفای را تسریع می‌بخشد.

در پایان این گزارش، تیم چین لینک اعلام کرد که به سوی توسعه جامعه چین لینک قدم خواهد برداشت. بر این اساس، پلتفرم Chainlink برای دستیابی به نقطه عطف هدفمند ۱ میلیون توسعه‌دهنده ایجاد می‌شود و با این مرحله، توسعه‌دهندگان می‌توانند محصولات وب3 مناسب را به کاربران ارائه دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا