اخبار آلت کوین هااخبار بلاک‌چین

بنیانگذار کاردانو به منتقدان: ما برنده هستیم، درست مانند بیتکوین

چارلز هاسکینسون، بنیانگذار بلاکچین کاردانو، قدرت و قابلیت‌های مقیاس پذیری پروتکل خود را تبلیغ می‌کند.


چارلز هاسکینسون، بنیانگذار پروتکل و بلاکچین لایه ۱ کاردانو، یکی از آخرین پست‌های خود در پلتفرم X را به منتقدان شبکه ارسال کرده است و در آن مقیاس‌پذیری شبکه کاردانو را تبلیغ کرده و آن را با ارز دیجیتال بیتکوین (BTC) مقایسه می‌کند.

هاسکینسون و تمجید مقیاس‌پذیری کاردانو

هاسکینسون با یادآوری زمانی شروع کرد که نگرانی‌هایی در مورد پر بودن بلوک‌های کاردانو وجود داشت و همچنین زمانی که روایتی وجود داشت مبنی بر اینکه بلاکچین کاردانو کاربردی ندارد. در مقایسه با این دیدگاه‌های سابق، کاردانو در طول زمان مشغول توسعه بوده است و به نقاط عطف بالایی رسیده و عملکردهای خود را افزایش داده است.

وی افزود: «در واقعیت، کاردانو برای کار در بارهای سنگین طراحی شده است و فضای طراحی بزرگی برای بهینه سازی شبکه و توسعه DApps برای مقیاس بیشتر در کوتاه مدت و بلند مدت در آن وجود دارد. ما این کار را بدون کمک رسانه‌های کریپتو یا اینفلوئنسرها انجام دادیم. ما رشد و تعامل خوب در جامعه را به روش قدیمی پرورش دادیم، درست مانند بیتکوین.»

با توجه به این رشد، کاردانو چند روز پیش جهش قابل توجهی در ارزش کل قفل شده (TVL) خود گزارش کرد. داده‌های DefiLlama نشان داد که TVL کاردانو از ۱۸۸/۶۵ میلیون دلار در ۱۷ اکتبر به ۵۲۹/۴۲ میلیون دلار در ۱۵ دسامبر افزایش داشته که یعنی افزایش ۱۸۰ درصدی در این بازه زمانی. این نشان دهنده تلاش موفق کاردانو برای جذب نقدینگی است.

کاردانو بهتر از همتایان خود عمل کرده است

رتبه‌بندی DeFiLlama همچنین کاردانو را در کنار سایر شبکه‌های دارای رتبه برتر در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) مانند اتریوم (ETH) و سولانا (SOL) از نظر TVL آنها قرار می‌دهد.

به طور کلی، این رتبه‌بندی کاردانو را به جایگاه دوازدهم در اکوسیستم دیفای می‌رساند. پروتکل Indigo، Minswap و Liqwid، یک پروتکل وام‌دهی غیرمتمرکز، به ترتیب با مشارکت ۱۲۰/۲ میلیون دلار، ۱۰۳/۷۷ میلیون دلار و ۶۰/۱۸ میلیون دلار، در افزایش نقدینگی کاردانو تاثیر بسزایی داشتند.

از نظر ارزش توکن، ADA از اکثر همتایان خود بهتر عمل کرده و از نظر ارزش بازار در بین ده رتبه برتر قرار گرفته است. در زمان نگارش این خبر، ADA با ارزش بازار بالای ۲۳ میلیارد دلار با قیمت ۰/۵۷۵۳ دلار معامله می‌شود. نهنگ‌ها هفته‌هاست که در بلاکچین کاردانو کاملاً فعال هستند و باعث افزایش قیمت توکن آن شده‌اند. با در نظر گرفتن این نقاط عطف، به نظر می‌رسد هاسکینسون مبنای خوبی برای تبلیغ و تمجید کردن بلاکچین خود در برابر منتقدان دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا