اخبار آلت کوین ها

ایلان ماسک به دستکاری بازار ارزهای دیجیتال متهم شد


جمعی از سرمایه‌گذاران دوج کوین ایلان ماسک، مدیرعامل سابق توییتر را به دستکاری قیمت ارزهای دیجیتالی به نفع خودش متهم کردند. 

در ۳۱ مه، گروهی از سرمایه‌گذاران دوج کوین درخواست تعدیل دادخواست دسته‌جمعی خود علیه ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر را دادند که به زودی از این سمت کنار می‌رود. طرف‌های دعوی ادعا می‌کنند که ماسک از فالوورهای گسترده‌اش در توییتر و دیده شدن رسانه‌ها برای بالا بردن مصنوعی قیمت دوج کوین سوءاستفاده کرده است. آنها ادعا می‌کنند که او با درگیر شدن در معاملات استراتژیک دوج کوین (DOGE)، در بازار سرمایه‌گذاری کرد و از این افزایش قیمت و به هزینه سرمایه‌گذاران دیگر سود برد.

شکایت اولیه، که در ژوئن ۲۰۲۲ تنظیم شد، قبل از خرید بحث‌برانگیز توییتر توسط ایلان ماسک بود، که تلاش‌های اولیه او برای ترویج دوج کوین در این پلتفرم محسوب می‌شد.

شاکیان تاکنون دو بار دعوای خود را بر اساس فعالیت‌های ایلان ماسک تغییر داده‌اند. آنها اکنون به دنبال مجوز دادگاه هستند تا شکایت خود را تغییر دهند که شامل ادعاهای مربوط به ترید داخلی نیز می‌شود و استدلال کنند که دوج کوین از معیارهای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را برای طبقه‌بندی به عنوان یک اوراق بهادار برخوردار است.

در شکایتی که جدیداً اصلاح شده، آمده است: «این یک اقدام دسته جمعی کلاهبرداری از اوراق بهادار است که ناشی از یک دوره عمدی دستکاری بازار و ترید داخلی توسط ثروتمندترین مرد جهان، ایلان ماسک است، که از این پدیده نوظهور در فرهنگ عامه (اشاره به میم کوین‌ها) برای تبلیغ خودش، شرکت‌ها و ثروت هنگفت خود استفاده کند، و با این کار آمریکایی‌های آسیب‌پذیر، از جمله کهنه‌سربازان جنگ، کارگران پشت‌میزنشین و سالمندان را طعمه خود کند.»

در حالی که ایلان ماسک هنوز به آخرین اصلاحیه دادخواست پاسخ نداده است، اقدامات او در توییتر، مانند تغییر لوگوی پلتفرم به نشان Dogecoin، قبلاً باعث افزایش قیمت این ارز دیجیتال شده است. خبرنامه کریپتو Milk Road نشان می‌دهد که ماسک پس از این اقدام دارایی دوج کوین خود را به ارزش ۱۲۴ میلیون دلار فروخته است.

علیرغم کاهش ۳۳ درصدی ارزش توییتر از زمان تصاحب ماسک در اکتبر ۲۰۲۲، تأثیر او بر بازارهای ارزهای دیجیتالی همچنان موضوع بحث و بررسی قانونی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا