اخبار بین الملل

آرژانتینی ها بیتکوین را جایگزین پزو می‌کنند

کاهش ارزش ارز ملی آرژانتین و افزایش تمایل شهروندان به استفاده از بیتکوین

 

تلاش‌های آرژانتینی‌ها برای حفاظت از پس‌اندازهای خود در برابر کاهش مداوم ارزش ارز ملی، پزو آرژانتین (ARS)، منجر به افزایش قابل توجه تقاضا برای بیتکوین (BTC) در این کشور شده است. بر اساس گزارش اخیر، آرژانتین بیشترین پذیرش بیتکوین را در ۲۰ ماه گذشته دیده است، با توجه به داده‌هایی که نشان می‌دهند حدود ۳۵,۰۰۰ مشتری در هفته منتهی به ۱۰ مارس بیت کوین خریداری کرده‌اند که دو برابر میانگین هفتگی در مقایسه با سال ۲۰۲۳ است.

علاقه شدید آرژانتینی ها به بیتکوین

کارشناسان عمدتاً افزایش تقاضا برای بیتکوین در میان آرژانتینی ها را به کاهش ارزش مداوم پزوی آرژانتین نسبت می‌دهند. در ۱۲ ماه گذشته، ارزش پزو در برابر دلار آمریکا چهار برابر کاهش یافته و از ۰/۰۰۴۹ دلار آمریکا به ازای هر پزو در مارس ۲۰۲۳ به ۰/۰۰۱۲ دلار آمریکا به ازای هر پزو رسیده است. این ناپایداری اقتصادی باعث شده که بسیاری از آرژانتینی ها به دنبال ذخایر ارزشی جایگزین باشند، که بیتکوین به عنوان یک گزینه محبوب ظاهر شده است.

در حالی که Lemon Cash به عنوان اصلی‌ترین پلتفرم، افزایش تقاضا برای بیتکوین را گزارش داده است، سایر صرافی‌های بزرگ در آرژانتین از جمله Ripio و Belo نیز روندهای مشابهی را ثبت کرده‌اند. مانوئل بودروی، مدیرعامل ارائه دهنده کیف پول دیجیتال Belo، تأکید کرده افزایش اخیر قیمت بیتکوین منجر به افزایش علاقه کاربران شده و در نتیجه خرید استیبل کوین‌ها در آرژانتین از ۷۰٪ به ۶۰٪ کاهش یافته است.

بودروی همچنین افزایش قابل توجهی در حجم معاملات بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در Belo را مشاهده کرده است، با رشد ده برابری نسبت به دوره مشابه سال گذشته در سال ۲۰۲۴. با این حال، علیرغم افزایش تقاضا برای بیتکوین، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که برخی از آرژانتینی ها ترجیح می‌دهند برای دور زدن کنترل‌های سختگیرانه ارزی و مقابله با تورم رو به افزایش، از صرافی‌های محلی موسوم به «غارهای کریپتو» یا صرافی‌های بازار سیاه استفاده کنند تا استیبل کوین های متصل به دلار آمریکا را خریداری کنند، که نشان می‌دهد علاقه به استیبل کوین‌ها همچنان بالا است.

آرژانتینی ها در مسیر استفاده از بیتکوین

در حالی که استفاده از رمزارزها برای برخی معاملات به تدریج در آرژانتین مورد توجه قرار می‌گیرد، این کشور شاهد تحولات قانونی قابل توجهی در زمینه پذیرش رمزارزها بوده است. در دسامبر ۲۰۲۳، وزیر امور خارجه، تجارت بین‌الملل، دیانا موندینو، اعلام کرد که به دنبال اصلاحات اقتصادی و کاهش مقررات استفاده از بیتکوین و سایر رمزارزها تحت شرایط خاصی در کشور مجاز است.

در پی این حکم، یک موجر و مستأجر محلی در روزاریو، سومین شهر پرجمعیت آرژانتین، با امضای قرارداد اجاره‌ای که بر اساس آن مستأجر موظف به پرداخت اجاره ماهانه به صورت بیتکوین بود، خبرساز شدند. تمام این تحولات منجر به افزایش استفاده از رمزارزها در کشور شده است، که عامل محرک آن نیاز شهروندان به ثبات مالی و پیدا کردن جایگزین‌هایی برای ارزهای سنتی به دلیل اقتصاد ضعیف آرژانتین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا